Még szebbet szeretne? Még többet kaszálna? A mesterséges intelligencia nélkül lassan már luxusékszer sincs
Egy hagyománykövető, a személyességre nagyban alapozó iparágban, a luxusékszerek piacán is komoly változásokat hoz az MI.
A mesterséges intelligencia (MI) jelentette új lehetőségekre a sok szempontból konzervatívan működő iparág képviselői, a luxusékszercégek is lecsaptak. A feladatuk nem könnyű: miközben a nemesfémből vagy drágakőből készült ékszer sokba kerül, egy átlagos használati tárgynál jóval erősebb érzelmi hatású lehet a tulajdonosa számára, így a megvásárlása is nagyobb jelentőségű, a szektorban pedig évszázadok óta igen éles a piaci verseny.
Az algoritmusok folyamatosan elemzik az ügyfelek adatait – beleértve a böngészési előzményeiket, a vásárlási szokásaikat vagy éppen a közösségi médiás interakcióikat –, így tűpontos ajánlásokat képesek készíteni. Jó példa erre a svájci Richemont Group tulajdonában lévő Cartier, valamint a brit Monica Vinader luxusmárka: az MI által összegyűjtött információkat beépítik a marketingtevékenységükbe, hogy minden ügyfél a számára legmegfelelőbb tartalmat és termékajánlást kapja.