Egy frissen beszerzett technológiával nyomná le a Netflixet és az HBO-t a 4iG

4 perc

2023.11.16. 13:10

A Vodafone és a Digi felvásárlója, az állam által is támogatott 4iG-csoport új szolgáltatáscsomaggal készül a mozgóképek szerelmesei számára. Ráadásul ezzel a technológiával sokat megtudhat felhasználóiról is.

A hagyományos média számára elveszett nézőket is visszacsábíthatja a képernyők elé a 4iG, miután a közelmúltban megvásárolta egy svájci fejlesztő technológiáját. A Kudelski Nagra nevű platformján világszerte 400 millióan nézik a digitális tartalmakat, azokon belül is elsősorban a streaminget, akár televízión, akár mobilon vagy számítógépen.

A vonzereje éppen abban rejlik, hogy mindegy, milyen eszköz van az ember kezében, és hogy milyen tartalomszolgáltatótól (például hagyományos tévé- vagy streamingszolgáltatótól) akar valaki filmet nézni: a Nagra megoldja, hogy a kép eljusson a fogyasztóhoz, méghozzá akkor, amikor az szeretné. A technológia ráadásul nemcsak műsorelosztásra alkalmas, hanem interaktív videójátékok vagy a virtuális valóságon alapuló úgynevezett VR-tartalmak számára is felületet nyújthat. Ezek olyan funkciók, amelyekre a fő versenytársak, a Magyar Telekom és a Yettel egyelőre nem képesek, miközben a 4iG-csoport növekedését százmilliárdos állami hitelek és egyéb támogatások segítik.

Többszörös kényszerből emelt árat a Digi - Fekete Péter, a 4iG-csoport vezérigazgatója a HVG-nek

Mik a fejlesztési lehetőségek 700 milliárd forinton felüli kötvény- és bankkölcsönnel? Korlátozott-e a verseny a hazai távközlési piacon? Mi kell ahhoz, hogy alacsonyabbak legyenek az árak? Interjú.