Azahriah, a legkisebb királyfi, a generációs csúcsmodell
A 21 éves self-made man influenszerből lett szupersztár Puskás-triplája példa nélküli, és nem egyszerűen magyar poptörténeti szenzáció, hanem több szempontból egy új generáció térnyerésének kitörölhetetlen jele is. Valamint az elmúlt másfél évtizedben történtek következménye is.
A múlt hét egyik legfontosabb hazai híre volt – nem, nem csak zenei-kulturális térben, hanem úgy általában a politikát és minden mást is egybe véve – hogy Azahriah (Baukó Attila) először az első, aztán a második a Puskás Arénába meghirdetett 2024-es koncertjére elkelt az összes jegy, sőt, azóta már meghirdették a harmadikat is. Egymást taposták a jegyvásárlók a jegyiroda előtt és a digitális térben, a zenészek és más kulturális szereplők pedig a közösségi médiában – elég sokan érezték úgy, hogy valamit mondaniuk kell, gratulálni vagy kritizálni, kinek-kinek ízlése szerint. (Az egyik végleten a czutori „ötlettelen és proli” minősítés, a másikon a xaveri Nobel-díjasokhoz való hasonlítgatás, köztük pedig a például a Quimby gratulációja és bejegyzése, miszerint „elképesztő ez a srác és figyelemre méltó az ő Z generációs self-made sikersztorija”).
Az, amit most Azahriah tett, mármint kétszer (sőt, jó eséllyel háromszor) megtölteni a Puskás Arénát, keveseknek jött össze – a Coldplay tudott ennyi jegyet eladni ugyanoda a 2024-es koncertjére. Magyar előadók közül eddig csak a Hungária és a Halott Pénz hirdetett meg Puskás-koncertet (a zenekar 20 éves születésnapi koncertje jövő júniusban lesz, két héttel az Azahriah-triplázás után), mindkét koncertre még bőven lehet jegyeket kapni. Ha pedig a Népstadion 1953-as átadásáig visszakeressük az ott fellépő magyar előadókat, akkor is csak olyan neveket találunk, mint 1990-ben az Illés (plusz István, a király), az Omega (1994, 1999, 2004), az előbb említett Hungária (1995), és a Neoton Família (2005), illetve volt 2001-ben egy Illés, Metro, Omega-szuperkoncert. Eddig tehát a nemzet stadionja csak nagyon kivételes esetekben fogadott hazai sztárokat, egymás után három nap pedig még eddig soha senkit (se magyart, se mást).
Mellesleg ez azt is jelenti, hogy a sokáig a legsikeresebb hazai élőzenés szereplőnek tartott Halott Pénz elveszítette a nagy hunpop-csatát, Baukó Attila köröket vert rá.