Somlai-Fischer Ádám: Mi lesz az iskolával, mi lesz a tudással most, a mesterséges intelligencia korában?
Mi lesz az emberi tudás szerepe és értéke a mesterséges intelligencia elterjedésével? Hogyan lehet az oktatás során etikusan hasznosítani az MI biztosította lehetőségeket? Somlai-Fischer Ádám médiaművész, a Prezi alapítója és innovációs vezetője vállalkozott a gondolatkísérlet lefuttatására.
Képzeljük el, ahogy a 12 éves Léna lányommal egy kiadós nap végén a Római Birodalom történelmét böngésszük. Fáradtságunkban a tankönyv oldalai száraznak és monotonnak tűnnek. Ekkor megkérem az MI-t, hogy alkosson egy rövid történetet a szenátusról. Olyat, ami izgalmas és elbűvölő is. A kapott történet lenyűgöz minket, könnyű figyelni rá, és a néptribunus szerepe is benne van, így tanulunk is.
Ez a kis történet tökéletesen illusztrálja a személyre szabott tanulás erejét. Könnyebb tanulni, ha pont annyi új információt kapunk, amennyit még képesek vagyunk megérteni, olyan hangulatban, ami magával ragad. Mintha lenne egy személyes tanárunk.
Ám a tanár gépre cserélése önmagában nemhogy nem elégséges, hanem veszélyes ötlet is.