A gyalogosgázolások után egyre vonzóbbnak tűnik a főváros közlekedésbiztonsági csomagja
Az állandó, fix traffipax-hálózat csak az első lépés lenne, a budapesti közlekedésbiztonsági stratégia számos egyéb eszközt tartalmaz. Beleértve a sebességcsökkentést, a legfeljebb 20-30 kilométer/órával használható útszakaszok aránya a jelenlegi 40 százalékról 61 százalékra nőne a fővárosban.
Ketten könnyebben megsérültek Budapesten a Hungária körút és a Kerepesi út kereszteződésében kedd reggel egy balesetben. Egy autóvezető a Hungáriáról fordult volna a Kerepesi útra, amikor felhajtott a járdára és elsodort öt gyalogost – közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság. A két sérültet a kiérkező mentők a helyszínen látták el. A 27 éves autóvezető rosszulléttel magyarázta a balesetet, ő volt az egyetlen, akit kórházba vittek a mentők a helyszínről. A baleset körülményeit vizsgálják a rendőrök.
A sebesség igenis számít
A keddi balesetben szerencsére nem halt meg senki, sőt súlyos sérülés sem történt. Ez azonban jó eséllyel csak a szerencsén múlt, nagyobb tragédia is történhetett volna. Mint ahogy történt február közepén a Nagykörúton, amikor egy autó letarolt egy villamosmegállót és megölt egy fiatal nőt, másik két embert pedig hajszál híján eltalált.
„Budapesten nullára kell csökkenteni a halálos közúti balesetek számát” – jelentette ki Karácsony Gergely főpolgármester, a halálos gázolás után. A főpolgármester egyeztetett Terdik Tamás vezérőrnaggyal, a budapesti rendőrfőkapitánnyal, a rövid távú cél egy állandó, éjjel-nappal működő sebességmérő kamerarendszer kiépítése. A kamerarendszer kiépítése mellett szállt síkra Vitézy Dávid, a BKK volt vezérigazgatója, volt közlekedési államtitkár, érvelését a New York-i példával támasztva alá: a kamerák beüzemelése 72 százalékkal szorította vissza a sebességtúllépéseket.