Egyesítette távközlési portfólióját a 4iG az Antenna Hungáriával
A sikereket sorra halmozó informatikai cég újabb tőkeemelést hajtott végre az Antenna Hungária Zrt.-ben.
A 4iG Nyrt. (4iG) az ALBtelecom 80,27 százalékos és a One Telecommunications 99,8 százalékos közvetett részesedéseit apportálta az Antenna Hungáriába, ezzel 132 milliárd forint értékben emel tőkét a vállalatban – tette közzé a tőkepiaci társaság Budapesti Értéktőzsde (BÉT) oldalán. A tranzakció eredményeként a 4iG 76,78, míg a magyar állam 23,22 százalékos részesedéssel rendelkezik az Antenna Hungária Zrt.-ben.
A 4iG Nyrt. tavaly augusztusban állapodott meg a magyar állammal egy nemzeti távközlési vállalatcsoport létrehozásában, amely a tőkepiaci társaság távközlési portfóliójának és az Antenna Hungária egyesítésével valósul meg – olvasható a témában kiadott közleményben. A felek célja a tranzakcióval „egy olyan cégcsoport létrehozása volt, amely méretének, hatékonyságának és infrastruktúrájának köszönhetően versenyképes szolgáltatásokat nyújthat a hazai és a régiós telekommunikációs piacokon.”
A kormány zöld utat adott: a 4iG felvásárolhatja az Antenna Hungáriát
A döntéssel elébe ment a jogvitáknak. A rendelet már kedd délutántól hatályba lépett.
A megállapodásnak megfelelően a 4iG 2022 április elejéig teljes távközlési portfólióját az Antenna Hungáriába apportálta. A két lépésben megvalósított, összesen 534 milliárd forint értékű tőkeemeléssel az Antenna Hungária olyan telekommunikációs vállalatoknak lett a tulajdonosa, mint a magyarországi DIGI csoport, (DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft., Invitel Zrt., DIGI Infrastruktúra Zrt., i-TV Zrt.), az Invitech ICT Kft., továbbá a montenegrói mobilszolgáltató ONE Crna Gora, valamint az albán 4P szolgáltató ALBtelecom, és a szintén albán mobilszolgáltató ONE Telecommunications.
A tranzakciósorozattal Magyarország második legnagyobb távközlési vállalatcsoportja jött létre, amely a régióban és a Nyugat-Balkánon is jelentős szolgáltatási portfólióval rendelkezik, a vezetékes hang- és internet, a televíziós műsorszolgáltatás, valamint a mobilszolgáltatások piacán – írták.
A közlemény idézi Jászai Gellértet, a 4iG Nyrt. elnök-vezérigazgatóját, aki azt mondta:
már 2022-ben egységes márkanév alatt és új stratégiával szeretnénk megjelenni távközlési szolgáltatásainkkal a B2C szegmensben, nem csak itthon, hanem a nyugat-balkáni régióban is.”