Wéber Kata: Egy túlélő családnak a könnyedség nem szerepel a repertoárjában

4 perc

2021.11.29. 15:00

Mennyire határozzák meg a második, a harmadik generáció életét a felmenőitől cipelt traumák? – ezt a témát feszegeti a Mundruczó Kornél és Wéber Kata alkotópáros Evolúció című filmje, a Ruhrtriennale felkérésére Ligeti György Requiemjéhez készített színmű továbbgondolása.

HVG: Az Evolúció rekordidő alatt készült a Pieces of a Woman után. A hármas tagolású film első két fejezetét, a szinte szürreális auschwitzi gázkamra-takarítást, illetve az anya és lánya találkozását Budapesten, már feldolgozták színpadi formában. Hogyan viszonyul egymáshoz, következik egymásból a két film?

Wéber Kata: A Pieces of a Womannek egy vékony szála a generációkon átöröklődő válságkezelés. Érződik, hogy abban a családban más traumák következménye is, ahogyan a gyerek elvesztését kezelik. Megerősödött bennünk a gondolat, hogy érdemes bővebben kifejteni a trauma tematikát az Evolúcióban. A másik ok a Covid-járvány volt, hogy az előadást nem lehetett játszani. Monori Lili és Láng Annamária személyében adott két fantasztikus színésznő, akikkel Kornélnak nagyon szoros a viszonya, és úgy éreztük, minél hamarabb filmre kell vinni az ő jelenetüket.