Úgy tűnik, valamelyik kormánykedvenc oligarcha viheti az autópálya-koncessziót
A kormány évtizedekre koncesszióba adja a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat kezelését és a belátható jövő összes nagy útfejlesztését. Ezeket pár ezermilliárd forintért a nyertesnek kell előfinanszíroznia. Az árfolyamkockázat miatt hazai befutó valószínű: Mészáros Lőrinc vagy Szíjj László.
Mesébe illően jó üzlet lesz a magyar államnak, ha jelentős útépítésekért cserébe sikerül 35 évre koncesszióba adnia a teljes gyorsforgalmiút-hálózat üzemeltetését – legalábbis ezt állítja a kormány. A nagyprojekteket jellemzően titkolózás övezi, ám ezúttal személyesen az illetékes Nemzeti Koncessziós Irodát felügyelő Rogán Antal miniszter ült le a sajtóval, hogy elmagyarázza a nagy bizniszt. A szerződéskötésre még az idén sor kerülhet, ha minden a terv szerint halad, bár a második forduló tárgyalásos, így elhúzódhat. Az érdeklődő cégek és konzorciumok július 5-éig jelentkezhetnek, vagyis kevesebb mint egy hónapot kaptak. Mindez azt jelenti, hogy a 2022 tavaszán hivatalba lépő új kabinet – legyen az akár Orbán Viktor ötödik kormánya, akár a mostani ellenzéké – már kész helyzetet talál. A HVG azt firtató érdeklődését, nem volna-e elegánsabb megvárni az országgyűlési választást a koncesszió odaítélésével, Rogán azzal ütötte el, hogy annak idején az M5-ös és az M6-os hasonló szerződéseit is választások előtt kötötték, és mivel több évtizedes projektekről van szó, túlmutatnak a kormányzati ciklusokon.