Kikészítené a gyerekeket, ha újra át kellene állniuk a digitális oktatásra

6 perc

2021.09.13. 09:00

A magyar kamaszok rettegnek, mi lesz, ha megint nem lesz normális iskola, és emiatt óriási hátrányba kerülhetnek, nem tudják megvalósítani a céljaikat – ez derül ki egy kutatásból. Eddig is rosszabb volt az életminőségük, mint holland kortársaiknak, és ez most tovább romlott.

„Egy szülő az első hullám idején kérte, hogy legalább egy parkban találkozzunk, mert nem szeretné, ha teljesen megszakadna a gyereke terápiája. Ez indított arra, hogy ne hagyjuk magukra a családokat az online tanítással, a munkával, a háztartással. Legalább távsegítséget akartunk adni” – mondja Szentiványi Dóra pszichológus a #Maradjotthon – hogy bírod? indulásáról. A projektet a járvány miatti iskolabezárások alatt indította az ELTE PPK Gyermekkori Pszichés Zavarok kutatócsoportja. Egyrészt fel akarták mérni a 11–18 évesek életminőségét ebben az időszakban, másrészt valahogy segíteni akartak a családoknak.

Körülbelül 350 családdal tartották a kapcsolatot, online kérdőíveket és segítő tanácsokat küldtek nekik a járványhullámok alatt. Eleinte hetente, később ritkábban faggatták őket, hogy tanulmányozhassák a 11–18 évesek mentális egészségének, életminőségének változásait a koronavírus idején. Szentiványi kiemeli: az eredményeket befolyásolja, hogy a pszichológiai kutatásokra általában a magasabb státuszú, a téma iránt érdeklődő családok fogékonyak, és azok, akik úgy érzik, hogy valamilyen lelki gondjuk van, és itt keresnek megoldást.