Ötven éve lett a bőrünk őre, és még mindig nem untuk meg a Fabulont

7 perc

2021.05.10. 11:00

Nem volt sok más lehetőségünk, ezt kellett választani, mégis szerettük: a Fabulon évtizedekig meghatározó szereplője volt a hazai kozmetikai piacnak. Miért lett annyira népszerű a most éppen ötvenéves márka, hogy – igaz, nem a hajdani választékkal – máig kaphatóak a termékei?

1971-ben nem voltunk elkényeztetve a kozmetikumok terén. A kisebb szövetkezeti termékek mellett csupán a Caola és a WU2 termékeit lehetett kapni – utóbbi fanyar, utánozhatatlan illatára sokan emlékszünk. Az akkor Kőbányai Gyógyszerárugyár néven működő Richter Gedeon – hosszú engedélyeztetési folyamat után – ekkor indította útjára gyógyszerminőségű kozmetikai termékcsaládját, a Fabulont, melyet a gyár frissen létrehozott Kozmetikai Kutatólaborjában dolgoztak ki Hangay György vezetésével.

Richter Gedeon-logó a gyár kőbányai épületén /// Bölcső
Túry Gergely

Az 1971 októberében megjelenő Fabulon termékcsalád akkor még csak négy tagból állt: a B-vitamin-tartalmú nappali krémek mellett E-vitaminos éjszakai bőrápolóból. Ez nem tartott sokáig: a gyors és elsöprő siker hatására a gyár további termékeket fejlesztett ki, és hamarosan megérkeztek a férfiaknak szánt termékek is. "Most először került a kirakatba egy nem hölgyeknek készült szer. Ez a férfiaknak kialakítandó testápoló kozmetikumsorozat első tagja: a borotválkozás előtti és utáni Fabulon. Fabulon pre shave, Fabulon after shave"

– írta a Figyelő 1974-ben.

Fabulon a Figyelőben, 1974-ben /// Szocialista reklám
Arcanum

A nyolcvanas évekre a termékcsalád már 35 tagból állt: a női krémek mellé csatlakoztak a férfi arcszeszek, az arcfrissítő zselé, a kézkrém, a különböző testápolók, hidratáló krémek, a dezodorok és a babakozmetikumok. A kínálatot a luxuskategória, a Fabulissimo tette teljessé.