Autópályadíjak Európa-szerte - összehasonlítás
Az európai országok többségében fizetni kell a többnyire állami finanszírozásban épült autópályákon való autózásért.
HVG |
Az európai országok többségében fizetni kell a többnyire állami finanszírozásban épült autópályákon való autózásért.
HVG |
A magyar kormányfő szívesen adja elő, hogy diplomáciai közvetítő Oroszország és Ukrajna között, ám a két napja tartott EU-csúcson bebizonyította, hogy a szerep nem több politikai PR-akciónál. Így értékeli a brüsszeli tudósító, Oliver Grimm, aki azt is megjegyzi, hogy a politikus a háború kezdete óta nem lankad: folyamatosan a béke szükségességét hangoztatja.
A karbonvám bevezetésével szorítja rá az EU a vállalatokat a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére. Az új rendszer elindítása egyelőre lassan halad, a magyarországi cégek még csak ismerkednek vele.
Először választottak olyan elnököt Mozambikban, aki nem a régi gárda tagja, és a függetlenné válás után született.
Még csak most kapaszkodik vissza a légi utasforgalom és áruszállítás a járvány előtti szintre. A legforgalmasabb repterek között már nincsenek EU-s légikikötők. HVG-ténytár.
Miért felejtették el és hogyan találták meg az ötezer éves civilizációt, ami mára kikopott a magyar történelemkönyvekből? Ennek eredtünk nyomába a Szépművészeti Múzeum kivételes Mezopotámia-kiállítása kapcsán Niederreiter Zoltán assziriológus kurátorral.
Ilyen a populizmus építészete: olyan, mintha utánzat, mozidíszlet lenne az egész. Egyebek mellett ezt állítja a brit lap cikke, amely részletesen ismerteti, mi történik a Budai Vár épületeivel.