Gáspár Győző valósággal elszabadult
A Gáspár Győző popzenei előadó főszereplésével készülő reality múlt heti adása a legnépszerűbb műsor volt, de sokan látták a válogatott bolgárok elleni mérkőzését, TV2 tehetségkutatóját, a Megasztárt, a Névshowr-t, s a katolikus egyházfő halálával foglalkozó hírműsorokat is – derül ki az AGB Hungary az év 13. hetében mért nézettségi adataiból.
Bár a csatornák közti erőviszonyok nem sokat változtak az elmúlt hét alatt, az akkorinál némileg változatosabb képet ad az év 13. hetének legnézettebb műsorait felsoroló lista. Az AGB akkor mért adatai alapján Vágó István műsorai sorakoztak hosszú tömött sorokban a legnézettebb programok között, most azonban a Romantic zenekar frontembere, Gáspár Győzike robbantott: a főszereplésével készülő reality az egész héten, minden korcsoport legnézettebb műsorának bizonyult. A teljes lakosság körében 2,2 millióan látták őt és családját, közülük 1,04 millióan tartoznak a hirdetők szempontjából érdekesebb 18-49 év közötti korcsoportba. Az Aktív megpróbált vele versenybe szállni, ám 1,19 millió nézőjével nem sikerült megszorongatnia a Gáspár családot. A Jóban-rosszban viszont éppen hétfőn érte el a heti legmagasabb nézettségét, a teljes lakosság körében elért 1,2 millió érdeklődőnél a hát második felében már csak kevesebb embert sikerült magához láncolnia.
Szerdán – a Barátok közt és a Legyen Ön is milliomos! után – a magyar labdarúgó-válogatott mérkőzését nézték legtöbben, a bolgárok elleni 1-1-es döntetlent 1,89 millióan látták, közülük 860 ezren tartoztak a 18-49-esek közé. A vele egyidőben sugárzott Columbo sorozat ezúttal 1,44 millió nézőt vonzott, lényegesen kevesebbet, mint az előző héten. A köztelevízió egyik népszerű műsora, a Juszt László vezette A tévé ügyvédje 860 ezer embert érdekelt. Csütörtökön a teljeskörű kampánnyal beharangozott Aranycsirke díjátadásra összesen 1,4 millió ember kapcsolt, hatszázezren hagyták tehát ott az azt megelőzően sugárzott Barátok köztöt. Pénteken a Vágó-Berényi kettőst jócskán megközelítette a Gundel Takács Gábor vezette Áll az alku, a vetélkedőt 1,7 millióan követték (a Barátok köztnek 1,86 millió, Vágónak 1,85 millió híve ült a képernyő elé). Sokan választották az RTL Klubon este kilenc órától sugárzott Híradó Extrát. Az ekkorra már válságos állapotba került katolikus egyházfővel, II. János Pállal, illetve az még csupán vaklármaként terjengő halálhírével - s ennek cáfolatával - foglalkozó hírműsort 1,37 millióan nézték, amely nagyjából azonos a korábbi hetekben azonos időpontban Az RTL Klubon futó Hajós András-féle Benne leszek a tévében nézettségi mutatóival.
A szombat a megasztároké volt, Bartók Eszter kiesését 1,85 millióan látták a TV2-n (köztük 925 ezer fiatal), ez volt tehát a nap legnézettebb programja. Az időben ezt megelőző, a nézettségi versenyben azonban csak követő Activity-t 1,68 millióan látták, 1,51 millióan kapcsoltak a szentatya halálhírével foglalkozó 22 órakor kezdődő RTL-es Híradóra is. A Naplót vasárnap ismét letaszították trónjáról: bár későbbi időpontban, de mind az RTL Klubon sugárzott Halálos fegyver 3. című akciófilm, mind a Fekete László erőművész és Nagy Feró vendégszereplésével készült Névshowr megelőzte a TV2 magazinját (utóbbit 1,58 millióan nézték, köztük 590 ezer fiatal) nézettségben.
Ami a csatornák egy-egy műsorpercére eső átlagos nézettséget illeti, az RTL Klub a teljes lakosság körében is, s a 18-49 évesek körében is népszerűbb (az emberek 30,9 illetve 32,9 százaléka választja, szemben a TV2 25,1; 26,9 százalékával, az M1 13,2; 8,4 százalékával és a Viasat3 4,1; 4,9 százalékával). A főműsoridős nézettséget vizsgálva az RTL Klub szintén mindkét korcsoportban vezető: a teljes lakosság 34 százaléka, a 18-49-esek 36,6 százaléka választja esténként a csatornát, míg a TV2-t 27,3; 30,4 százalékuk, az M1-et 14,9; 8,8 százalékuk, a Viasat3-at pedig 3,9; 4,6 százalékuk.