GVH: 14 milliós büntetés a Henkelnek

1 perc

2004.06.02. 12:03

A fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartása miatt 14 millió forint bírságot rótt ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Henkel Magyarország Kft.-re.

A közlemény szerint a GVH Versenytanácsa a Henkel két reklámjában talált a fogyasztók megtévesztésére alkalmas, nem megalapozott állításokat. A két reklámfilmet összesen közel 400-szor sugározta három kereskedelmi televízió.



A GVH nem találta megalapozottnak annak a reklámnak a fő üzenetét, amelyben a reklámban megjelenített foltfajtákról azt állították, hogy a mosóporuk azt hatékonyabban tisztítja, mint egy másik, az úgynevezett prémium kategóriába tartozó mosópor.



Hasonlóan ítélték meg azt a reklámot, amely az általános szennyeződés eltávolítását és az anyag "fehérebbé tételét", valamint a reklámban megjelenített foltfajták "kifehérítését" ígérte.



A Henkel Magyarország Kft. 2003-ban 56,8 milliárd forint forgalmat bonyolított, 13,5 százalékkal haladva meg az egy évvel korábbi 50,1 milliárd forintot. 2003-ban 2,8 milliárd forintot fordítottak magyarországi beruházásokra. (MTI)