A Germanwings vezérigazgatója sajtótájékoztatón elmondta, a Franciaországban lezuhant gép pilótája már 10 éve repült ilyen gépekkel, és a 25 éves Airbust épp hétfőn, egy nappal a katasztrófa előtt esett át a legutóbbi rutinellenőrzésen.
Thomas Winkelmann, a Germanwings elnöke a kölni repülőtéren tartott sajtótájékoztatón azt mondta, ez egy nagyon szomorú és tragikus nap a társaság életében. Mint megerősítették, a Barcelonából Düsseldorfba tartó Airbus A320-as gépük szerencsétlenséget szenvedett. A gép lajstromjele DAIPX, a járműt 1991-ben vette a Lufthansa a gyártól, 2014 óta pedig a Germanwings flottájához tartozott.
Winkelmann azt mondta, a gép kedd reggel 6 óra 48 perckor hagyta el Düsseldorfot, 8 óra után érkezett Barcelonába, majd 10 óra 1 perckor indult vissza Németországba. A fedélzeten 144 utas tartózkodott, közülük kettő csecsemő, ezen kívül pedig egy 6 fős személyzet, két pilóta és 4 utaskísérő.
A Germanwings vezérigazgatója azt mondta, egyelőre úgy tűnik, 10.45-kor zuhant le a repülőgép. A gép miután elérte az utazási magasságot, egy perccel később már süllyedésbe kezdett, ez mintegy 8 percig tartott, majd 10.53-kor veszett el a francia radarok elől, ezután szenvedett szerencsétlenséget.
A vezérigazgató azt mondta, egyelőre ellentmondó információk jelentek meg arról, hogy adott-e le vészjelzést a gép, és egyelőre nem tudni, hogy miért kezdett a pilóta gyors süllyedésbe.
Winkelmann elmondta, a gépen a legutóbbi rutinellenőrzést március 23-án, azaz hétfőn, egy nappal a szerencsétlenség előtt végezte el a Lufthansa Technik Düsseldorfban. Legutóbb 2013 nyarán esett át a gép teljes átvizsgáláson a gyári előírásoknak megfelelően.
A gép kapitánya már több mint 10 éve dolgozott a Lufthansa és a Germanwings kötelékében, és több mint 6000 repült órán volt már túl ezen a repülőgéptípuson.
A vezérigazgató azt mondta, a Germanwings csapata Düsseldorfban tájékoztatja a hozzátartozókat az utaslista alapján a katasztrófáról, és mivel először a hozzátartozókat tájékoztatják, ezért csak utána hozhatják nyilvánosságra az utaslistát. Újságírói kérdésre elmondta, elvileg 67 német utas volt a gépen, de nem minden esetben egyezik a foglalások és a check-inek száma. Hozzátette, a schengeni övezeten belül mivel nincs útlevél-ellenőrzés, ezért csak a nevek, e-mail címek és esetleg bankkártyaadatok alapján tudják megállapítani az áldozatok nemzetiségét.
Winkelmann elmondása szerint a Lufthansa, az Airbus, a Germanwings és a Lufthansa Technik csapat is a helyszínre utazik, hogy a lehető legjobban és leggyorsabban megállapítsák a tragédia okát.
"Mélységes gyászt érzünk, gyászoljuk utasainkat és kollegáinkat is. Gondolataink és imáink is utasainkkal és kollegáinkkal vannak" – mondta Thomas Winkelmann, aki hozzátette, azon dolgoznak, hogy a lehető leghamarabb kiderítsék, hogy mi is történt, a francia és a német légügyi hivatal szintén.