Tech hvg.hu 2023. május. 14. 10:03

Még oda is reklámot tesz a Microsoft a Windowsba, ahol nem sokan várnák

Egyre több helyen szeretné a Microsoft 365-öt népszerűsíteni a vállalat, most egy olyan felületet tesztelnek a Gépházban, ahol ez kiemelten kapna helyet.

A Microsoft az elmúlt években egyre több szolgáltatását hirdeti a Windows operációs rendszereken belül, például már a telepítéskor ajánlják a több szolgáltatást összefogó Microsoft 365-öt, majd később is ajánlják még a termékeiket, például a Start menüben.

Most úgy tűnik, hamarosan egy újabb felületen kell majd megbarátkozniuk a Windows 11 felhasználóinak a cég hirdetéseivel, mégpedig a Gépház kezdőoldalán. Erre egy Albacore nevű Twitter-felhasználó lett figyelmes, aki rendszeresen figyeli a Windows előzetes kiadásait.

Amennyiben a tesztelés alatt álló újdonságot később a gyakorlatba is átülteti a Microsoft – és erre jó esély van –, a Gépház megnyitása után a felhasználók azonnal egy olyan, új kezdőoldalon találhatják majd magukat, ahol egy Microsoft 365-előfizetés van legfelül. Ez egy ingyenes próbaidőszakkal igyekszik meggyőzni az embereket – írja a gHacks.

Ez alatt tárhely-információk vannak, melyek a kis ikon tanúsága szerint a OneDrive-ra vonatkozhatnak, majd alul még egy fiókbiztonsággal foglalkozó szekció látható.

Albacore / Twitter

Mivel tesztelés alatt áll az újdonság, még semmi sem biztos – a jelek szerint egy másik elrendezéssel is próbálkozik a Microsoft, ahol a tárhely-információk helyezkednek el felül, míg a 365-előfizetés alatta van. Itt nincs fiókbiztonsági rész.

A Fiókok menüpontban is jöhet hamarosan egy apróbb változás – itt az egyes Microsoft-termékekkel kapcsolatban jelenhetnek meg támogatási értesítések a jövőben. Egy példában az látható, hogy a Windows arra figyelmezteti a felhasználót, hogy lejárt az Office 2013 támogatása, így már nem érkeznek hozzá biztonsági frissítések.

Albacore / Twitter

A tesztelés alatt álló újdonságok mind azt jelölik, hogy a Microsoft egyre inkább szeretné az előfizetéses szolgáltatásai felé terelni a felhasználókat. A Windows-eladásokból ugyanis jellemzően egyszer szereznek bevételt, az előfizetésekkel azonban rendszeresíteni lehet a bevételeket a szolgáltatásokon keresztül.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.