Az amerikai Magpie Aviation szerint vontatni is lehetne az elektromos repülőgépeket, így jóval nagyobb hatótávolságot lehetne elérni, mint amit a mostani akkumulátorok lehetővé tesznek.
Az elektromos repülőgépek a jövőben forradalmasíthatják a légiközlekedést, egyelőre azonban még van néhány probléma, amit meg kell oldani. Ilyen például az a tény, hogy a jelenlegi legmodernebb akkumulátorok is túl gyengék ahhoz, hogy hosszú utakat lehessen megtenni a járattal. Emellett vagy az akkumulátoroknak, vagy pedig az utasoknak van hely a gépen, egyszerre a kettő nem fér el, így vagy nagyobb távolságokra tud repülni kevés ember, vagy kis távolságra több. Erre kínálna kompromisszumos megoldást az amerikai Magpie Aviaton.
A cég ahhoz a megoldáshoz fordult, ami már a második világháború óta létezik: a légi vontatáshoz. A vállalat elképzelése szerint az utasszállító repülőgépek akkumulátorában annyi energia lenne csak, ami a felszálláshoz, a landoláshoz és a manőverezéshez elegendő.
Az utat már nem az akkupakkra támaszkodva tenné meg, hanem elektromos vontatógépek segítségével. Ez a gyakorlatban úgy nézne ki, hogy a felszállás után egy, a járat útjába eső kisebb repülőtérről felszállna egy elektromos kisgép, majd összekapcsolódna és vontatni kezdené a nagyobb társát. Ezt többször is meg lehetne ismételni az út során, egészen a célig.
A cég márciusban már végre is hajtotta a tesztet, ami azt mutatja, az ötlet életképes. A repülőgép könnyen tud dokkolni a vontatókötélhez, majd energiabefektetés nélkül képes folytatni az útját.
Damon Vander Lind, a Magpie vezére szerint bár ez még mindig nem a tökéletes megoldás, jóval nagyobb rugalmasságot biztosít, mint bármilyen jelenlegi fejlesztés. A vontatáshoz egy 100 méteres „kötelet” használna a cég, így biztonságos távolságban maradna egymástól a két gép.
Hogy mikorra lehet ebből valóság, egyelőre nem tudni, ám a vállalat abban bízik, hogy 2030-ban már elérhető lesz az utazóközönség számára a fejlesztés.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.