Miután a kínai cég neve egyértelműen ismertté vált az egész világon, sőt júniusban már a Samsungot és az Apple-t is maga mögé utasította az okostelefon-értékesítés területén, a Xiaomi márkázási stratégiát váltott. Megválik a nevéhez lassan tíz éve szorosan kapcsolódó Mi almárkától.
Hogy megkülönböztesse termékeit egymástól, a Xiaomi több almárkára osztja ezeket. Az almárkák legjelentősebbike a „Mi”. Most pedig, nagyjából tíz évvel az első Mi márkájú okostelefon bevezetése után, a vállalat készen áll egy nagy változásra: a jövőben elhagyja a „Mi” szócskát a terméknevekből. Ez a márkaváltozás a cég nemrégiben megjelent Mix 4 okostelefonjával kezdődött (amelyet eredetileg Mi Mix 4-nek hívtak volna), és a közelgő termékek követni fogják a példáját. A névváltás azonban eltérő időkben történhet meg az egyes régiókban.
Bár a Xiaomi leginkább az okostelefonjairól ismert, számos egyéb terméket értékesít az intelligens otthon, az életmód és a számítástechnika kategóriákban, beleértve a televíziókat, laptopokat, hűtőszekrényeket, okosórákat, robogókat, robotokat, hajszárítókat és még sok egyebet. Ezeknek a termékeknek a többsége ma még a Mi márkát viseli, de ez minden új termék esetében változni fog. Így várhatóan a Xiaomi Mi 11T neve is Xiaomi 11T lesz.
Az új márkaarculat bevezetésével az anyamárkához két termékcsalád tartozik majd. A Xiaomi termékek csúcstechnológiát testesítenek meg, és prémium élményt nyújtanak, míg a Redmi márkájú eszközök a fiatalabb közönséget megcélozva, elérhetőbb áron kínálják az innovatív technológiai fejlesztéseket. Ez a megkülönböztetés a megújult logókban, az anyamárka logója alatt elhelyezkedő Xiaomi és Redmi emblémában is tükröződik.
Úgy tűnik, a Xiaomi most látta elérkezettnek az időt arra, hogy csupán a nevével jelezze márkáját. Érthető az időzítés, hiszen júniusban az okostelefon-értékesítést illetően már lekörözte a Samsungot és az Apple-t is a globális piacokon. Európában is egyértelművé vált a kínai cég vezető szerepe, sőt a hazai toplistákon is meglepő változás történt a Xiaomi javára.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.