Meglepő eredményt hozott a NetMarketShare októberi felmérése. Minden észszerű megfontolással és elképzeléssel szemben nő az Internet Explorer piaci részesedése.
Nincs rajta mit szépíteni, a böngészőpiac lassan háromszereplőssé válik: a Chrome, a Firefox és az immár Chromium-motorra épülő Edge mellett eltörpülnek a többiek. Az Internet Explorer tulajdonképpen különös helyzetben van, ugyanis saját szülőatyja, a Microsoft beszél le mindenkit a használatáról. Persze nem csak úgy öncélúan, hanem azért, hogy a felhasználók, az immár jóval fejlettebb, funkciókban gazdagabb Edge-et használva, sokkal jobb böngészési élményhez jussanak (és akár a Chrome-ról is lemondjanak).
Lehet, hogy mindez mégsem elég? Kevés lenne ahhoz, hogy a világ egy jelentős része lemondjon a jó öreg Internet Explorerről? Úgy tűnik, mindkét kérdésre „igen” a felelet, legalábbis a NetMarketShare októberre vonatkozó adatai szerint. Amire csak kevesen számítottak, az ugyanis megtörtént: a piackutató októberi statisztikái ugyanis azt mutatják, hogy az Internet Explorer a múlt hónapban növelte piaci részesedését, akkor, amikor elvileg egyre többeknek kellene lemondaniuk róla.
Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy az IE a szeptemberi 3,88 százalékos részesedésről októberre 5,57 százalékra ugrott, és ezzel már közel került a harmadik helyen álló Firefoxhoz. Ami a többieket illeti: a Chrome részesedése 69,25 százalék, az Edge-é 10,22 százalék és a Firefoxé 7,22 százalék.
Bár a Microsoftnak nem feltétlenül tetszhet az IE előretörése, az mindenképpen jó hír lehet számára, hogy októberben sikerült először két számjegyű piaci részesedést elérnie az Edge böngészőnek, emellett egyre nagyobb a távolság az Edge és a Firefox között. A fő cél persze a Chrome lehagyása lehet, de ez azért még várhatóan sok évig messze lesz a realitástól.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.