A HungaroControl bejelentése szerint napi 220 tonna széndioxidot és 70 tonna kerozin takaríthatunk meg a szabad légtérhasználat dél-európai kiterjesztésével. A repülési idő is jelentősen csökkenhet.
November elejétől szabad útvonalon, korlátozások nélkül közlekedhetnek a repülőgépek Délkelet-Európában - tájékoztatta lapunkat a HungaroControl. A repülésszervező cég új forgalomszervezési koncepciót készített, ezáltal állításuk szerint jelentősen csökken a légiközlekedés ökológiai lábnyoma.
A Bulgária, Magyarország és Románia légterében hamarosan életbe lépő SEE FRA (South East Europe Free Route Airspace) kialakításában úttörő szerepet játszott a HungaroControl.
Emlékeztetnek, hogy a szabad légtérhasználat 2015-ös bevezetése óta a repülőgépek a lehető legrövidebb útvonalon repülhetnek át Magyarország légterén, csökkentve az üzemanyagfogyasztást és környezeti terhelést. Ki is számolták: a közlemény szerint az elmúlt négy évben a világ egyik leghosszabb repülőútján (Auckland–Doha) keletkezett káros anyag egymilliószorosától kímélték meg a környeztet.
November 7-től pedig már a bolgár, magyar és román légtérben isa hét minden napján, non-stop, a legrövidebb útvonalon, korlátozások nélkül közlekedhetnek a repülőgépek.
Az előzetes becslések szerint ezzel naponta átlagosan közel 20 ezer kilométerrel csökkenhet az átrepülő járatok útvonala, mindez napi 70 tonna üzemanyag-megtakarítást, 220 tonnával kevesebb széndioxid-kibocsátást és 23 órával kevesebb repülési időt jelenthet.
(Borítóképünk illusztráció).
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.