Telefonos robothadsereget épített egy távközlési szakember. Az ellenséget a tech támogatási oldalak nevében jelentkező csalók jelentik.
Roger Andersont felbosszantotta egy telemarketinges, miután minősíthetetlenül beszélt a fiával. Minthogy Anderson távközlési szakember, nem volt számára lehetetlen egy telefonos robotot építeni, amelyik emberi hangos tudott elmondani frázisokat, például azt, hogy „hallgatom”, remekül tudott helyeselni és hümmögni, sőt előre rögzített szövegeket is képes volt elmondani, például hogy „mondja csak, de most épp egy méh szállt a karomra”. A telemarketingesek hosszú percekig észre sem vették, hogy robottal beszélnek, ezzel tulajdonképpen kárba veszett az idejük.
Ez a módszer annyira bevált, hogy Anderson továbbfejlesztette. Persze nem szórakozásból, hanem azután, hogy scammerek (csalók) jelenítettek meg egy figyelmeztető ablakot a számítógépén a Microsoft support nevében, jelezve, baj van a rendszerével, és hívjon fel egy bizonyos számot. A szakember ezt meg is tette (nem tudatlanságból, hanem mert biztosra akart menni), és hamar kiderült számára, hogy csalók állnak az üzenet mögött.
Az ilyen csalók – amúgy nagyon kedvesen – arról tájékoztatnak, hogy sajnos malware fertőzte a gépet, de segítenek megoldani a gondot, például egy program telepítésével, persze némi anyagi ellenszolgáltatás fejében, esetleg a bankkártya-számot elkérve. Az áldozat, aki az esetek többségében nem teches szakember, örül, hogy megúszta a fertőzést, hogy van megoldás, és csak később veszi észre, hogy megcsapolták a bankszámláját.
Bár korábban úgy gondolta, nem fogja kimenő hívásokra használni a telefonos robotot, annyira begurult a scammereken, hogy egy egész robothadsereget állított fel, és egyidejűleg bombázta velük a csalók által megadott számot, teljesen ellehetetlenítve azok ténykedését.
Anderson várja, hogy megkeresik őt hasonló telefonszámokkal, és ígéri, „hadseregével” kiirtja a scammereket. Munkájához némi adományt kér, de valószínűleg megéri ez annak, akit bosszantanak az ilyesfajta felnyíló ablakok. A szakember a blogjában részletezi a módszert, sőt a hívásokba is bele lehet hallgatni – megmosolyogtató, ahogy a „call centeres” nem érti, miért helyesel folyton a hívó fél, ahelyett, hogy mondaná, mi a probléma. Mindenesetre egy-egy ilyen hívás hosszú percekig is eltart – különleges fegyver a spammerek ellen.