Beérett a vetés: úgy tűnik, mégsem tett olyan rossz lóra a Microsoft Google-ellenes hirdetéseivel.
Bár továbbra is az a véleményünk, hogy – az IT-világban is egyre jobban elharapózó – negatív reklámok hosszú távon nem tesznek jót egyik félnek sem, azonban azt be kell látnunk, rövid távon mégiscsak hatásosak (lehetnek).
Talán emlékeznek még a nagy vihart kavart Scroogled kampányra, amelyben a Microsoft azért állította pellengérre a Google-t, mert az rajta tartja a szemét a felhasználók levelein, keresésein, és annak megfelelően bombázza őket hirdetésekkel. E vádakra persze a Google is reagált, állítva, hogy a hirdetések és a kapcsolódó információk megjelenítése anélkül történik, hogy bárki is belenézne az e-mailjekbe, a Google-fiókok tartalmába:. egy, a spamek kiszűrésére is használt programhoz hasonló számítógépes algoritmus határozza meg automatikusan, hogy milyen reklámok jelenjenek meg.
Persze azért azt senki se gondolja, hogy a Microsoft kampánya önzetlen, és kizárólag a felhasználók magánszférájának védelme hajtja, a háttérben ott a cél: minél többeket átszoktatni a Bing, illetve az outlook.com használatára.
Az egyik, reklámhatékonyságot vizsgáló cég, az Ace Metrix kutatása mindezek után meglepő eredményt hozott: a Scroogled kampány hatékony volt, méghozzá a Microsoft szempontjából. A korábban Google-t használók 53 százaléka állította ugyanis, hogy kipróbálja a Binget, vagy legalábbis elkezd közelebbről is tájékozódni róla. Ez pedig – jelentette ki az Ace Metrix marketingigazgatója – egyértelmű győzelem a Microsoft számára.
Az Answers Research által összegyűjtött adatok is hasonlókat mutatnak, nyári felmérésükből az derült ki, hogy azok száma, akik a barátjuknak ajánlanák a Google-t, 10 százalékkal visszaesett az egy évvel korábbi adatokhoz képest, míg azoké, akik a Binget javasolnák, 7 százalékkal nőtt.
Egyébként nem volt véletlen az, hogy a Microsoft ebbe a reklámozási irányba vetette bele magát, a kezdeményezés mögött ugyanis az a Mark Penn áll, aki az amerikai politika egyik ismert alakja, és Clinton tanácsadója is volt. Az is nagyon valószínű, hogy a Scroogled kampány csak a kezdet volt, és még jó pár ütést megpróbál bevinni a Microsoft a keresőóriásnak, hogy megnyerje magának a keménymagos Google-használókat.