A Mobile Vikings üzleti modellje alaposan felforgathatja a nemzetközi mobilpiaci erőviszonyokat is. A szolgáltató jelenleg azon dolgozik, hogy ügyfeleinek egy fillért se kelljen fizetni a szolgáltatásokért.
Az internetes vásárlások terén már sikerrel alkalmazott kuponos módszerrel szeretné az ügyfelek számára lenullázni a cechet a belga Mobile Vikings. A TechCorner beszámolója szerint a mobilszolgáltató idén áprilistól kezdve szerződéseket fog kötni a lehető legtöbb belga üzlettel, hogy ügyfelei a vásárlások után "Viking pontokat” kapjanak, 10 pont 1 eurót ér. Ezeket a pontokat az üzletek jóváírják az ügyfelek pontgyűjtő számláin, az értük járó összeget pedig átutalják a szolgáltatónak. A Mobile Vikings ezután lehetővé teszi az előfizetőinek, hogy az összegyűjtött pontjaikat beváltsák beszélgetéshez használható percekre, sms-ekre, vagy éppen mobilnetes adatforgalomra - írja az ArsTechnicára hivatkozva a TechCorner.
A modell minden fél számára előnyös: a Mobile Vikings ügyfelei a telefonszámlájuk csökkentése érdekében az akcióban részt vevő üzletekbe mennek majd vásárolni, a boltok pedig a megnövekedett forgalomból részben, vagy ideális esetben akár egészében „kifizetik” azok telefonszámláját a szolgáltatónak. Ahogy a TechCorner felhívja rá a figyelmet: a kezdeményezés sikere vagy bukása azon áll, hogy milyen összegű vásárlás után hány pont jár majd. Ha működni fog az üzleti modell, egészen biztosan megpróbálkoznak majd vele más országok vállalkozói is.
A modell minden fél számára előnyös: a Mobile Vikings ügyfelei a telefonszámlájuk csökkentése érdekében az akcióban részt vevő üzletekbe mennek majd vásárolni, a boltok pedig a megnövekedett forgalomból részben, vagy ideális esetben akár egészében „kifizetik” azok telefonszámláját a szolgáltatónak. Ahogy a TechCorner felhívja rá a figyelmet: a kezdeményezés sikere vagy bukása azon áll, hogy milyen összegű vásárlás után hány pont jár majd. Ha működni fog az üzleti modell, egészen biztosan megpróbálkoznak majd vele más országok vállalkozói is.