Arcus Search: nem használják a nagyok a keresőmarketinget
Az Arcus Search „Top 10 hirdető - Top 10 cég Láthatósági Tanulmánya” a legnagyobb magyar cégeknek a Google internetes keresőben való láthatóságáról szól. A kutatási eredmények azt mutatják, hogy a magyarországi médiapiac legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői nem, vagy csak kevéssé élnek a nagyobb látogatottságot eredményező keresőmarketing eszközeivel.
Az Arcus Search, a hazai piacvezető keresőmarketing ügynökség kutatása során azt vizsgálta, hogy a Google természetes találatai és a Google fizetett hirdetései között megjelennek-e azon cégek, amelyek a magyarországi médiapiac meghatározó megrendelői, legnagyobb büdzsét elköltő hirdetői. Az adatgyűjtés 2007 szeptemberében zajlott.
A keresőmarketing (és ennek eredménye, a keresőkben való eredményes szereplés) azért fontos, mert azoknak az érdeklődőknek, akik a keresőeszközökben saját céljaik szerint keresnek, erős a motivációjuk arra, hogy egy weboldal tartalmát megnézzék. Mivel a keresőmarketing a meglévő érdeklődést használja ki, a hirdető egy lépéssel beljebb van, a célpiac érdeklődését már nem kell felkeltenie. A hazai keresőmarketing piac 2007-ben 250 százalékos növekedést ért el, és várhatóan 2008 során is ugyanennyit növekszik a keresőoptimalizációra és keresőmarketingre elköltött céges büdzsé.
A Láthatósági Tanulmány a főbb láthatósági tényezők, azaz a kulcsszavak, a kulcsszóverseny, a kulcsszóversenytársak és az elért helyezések alapján mérte fel a vizsgált weboldalak keresőbeli láthatóságát, belső felépítésüket, tartalmi relevanciájukat, majd besorolta őket optimalizálhatósági szempontból, azaz hogy melyik oldalt mekkora erőfeszítéssel lehet keresőbaráttá alakítani - árulta el Taskó Tamás, az Arcus Search vezető SEO tanácsadója az elemzés módszertanáról. A régióban az Arcus Search elődcége, az Arcanian korábbi, 2002-es láthatósági tanulmányán kívül a témában átfogó kutatás azóta sem készült - tette hozzá Fazekas László, a cég vezetője.
Az Arcus Search tanulmányából kiderül, a vizsgált cégek csak ritkán és szinte csak próbaként használják ügyfélszerzésre a keresőmarketing lehetőségeit. Az is látszik, hogy e cégek versenytársai a keresőkben nem az általuk vélt üzleti versenytársak, hanem tartalomszolgáltató oldalak, kisebb webáruházak, helyi képviseletek, amelyek sokkal eredményesebben használják a keresőket, mint a nagyvállalatok és a multinacionális cégek.
Az Arcus Search Láthatósági Tanulmányában a következő cégek láthatóságát vizsgálta:
Top 10 cég, nettó árbevétel szerint:
1. Mol Nyrt.
2. Audi Motor Hungária Kft.
3. Magyar Telekom Nyrt.
4. GE Hungary Zrt.
5. Philips Magyarország Kft.
6. Panrusgáz Gázipari Zrt.
7. Tesco-Global Áruházak Zrt.
8. Magyar Villamos Művek Zrt.
9. E.ON Hungária Energetikai Zrt.
10. Flextronics International Kft.
Top 10 online hirdető, nettó költés szerint:
1. OTP Bank Nyrt.
2. T-Online Magyarország Zrt.
3. T-Mobile Magyarország Zrt.
4. Budapest Bank Zrt.
5. Pannon GSM Távközlési Zrt.
6. Allianz Hungária Biztosító Zrt.
7. Magyar Telekom Nyrt.
8. SZDSZ
9. Vodafone Magyarország Zrt.
10. CIB Bank Zrt.