2014. június. 04. 12:42 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. június. 04. 13:28 Shake

Felháborító telefonhívást tett közzé a brit segélyhívó központ

Kiverte a biztosítékot egy nő a 999-es segélyhívószám munkatársainál Nagy-Britanniában. Képes volt azért felhívni a vészhelyzetek kezelésére létrehozott központot, mert nem kapott elég csokireszeléket a fagyijára. A nagyjából egyperces beszélgetés miatt lehet, hogy olyanok nem érték el a vészhívót, akik tényleg bajban voltak akkor. A hívás hanganyagát nyilvánosságra hozták.

„Hello, bocs, hogy telefonáltam, tudom, nem tűnik úgy, mintha vészhelyzet lenne, de…” – így köszönt az operátornak a fagyija miatt hisztiző hölgy, aki ezek alapján tisztában volt azzal, hogy rossz számot hívott.

A nő azt is elmondta, hogy éppen a fagylaltos kocsinál van, és nem jut dűlőre az árussal. Csak a fagyija egyik oldalára kapott ugyanis csokireszeléket, a másikra nem, hiába kérte. Úgy döntött ezért, hogy nem kell neki az édesség, kéri vissza a pénzét, de a fagyisember nem adta. Felhívta hát a 999-et, hogy megkérdezze, mit csináljon a szűkmarkúan megcsokizott fagylaltjával.

A vonal másik végén jelentkező munkatárs félbeszakította a nőt, és közölte, hogy nem rendőrségi ügyről van szó, keressen megoldást az interneten, ne a vészhelyzetekre fenntartott vonalat foglalja ilyen problémával. Az angol nyelvű beszélgetés ide kattintva hallgató meg.

A nyugat-közép-angliai rendőrség illetékes csapatának Twitter-oldalán vasárnap írtak a csokireszelékes hisztiről. Szerdán pedig Jim Andronov, a vészhelyzeti hívóközpont vezetője újra felhívta a figyelmet arra, hogy emberi életekbe kerülhet egy-egy ostoba hívás. Egy perc is nagyon hosszú idő lehet, ha baj van – magyarázta.

Hiába a sok figyelmeztetés, a nyugat-közép-angliai központba már a héten befutott egy újabb idegesítő hívás: valaki azért tárcsázta a 999-et, hogy bejelentse, patkány van a konyhájában – írja a The Daily Mail.

Tavaly egy olyan hangfelvételt tettek közzé, amin egy férfi amiatt panaszkodik a segélyhívón, hogy egy szerinte nem megfelelő kinézetű prostituálttal találkozott egy szállodánál. Egy másik okos telefonáló a Facebook-jelszavát veszítette el, de olyan is tárcsázta a 999-et, aki szőrszálat talált a kajában, amit egy gyorsétteremben vett.

 

Élet+Stílus hvg.hu 2024. november. 30. 10:00

„Elájult, és akkor jött rá, hogy valami nem stimmel” – Kösz, jól: kiégés és stressz a magyar munkahelyeken

<strong>Milyen személyiségjegyek jellemzik a munkamániásokat, és mi lehet az oka, hogy Magyarországon a civil szférában dolgozik a legtöbb munkafüggő</strong>? Mennyire az egyén, és mennyire a munkáltató felelőssége, ha a munkamánia eluralkodik, és függőséggé, kiégéssé válik? <strong>Mi a közös Karácsony Gergelyben és Donald Trumpban?</strong> A Kösz, jól vendége volt Kun Bernadette pszichológus és Merész István, az Allianz-Trade vezetője.