Saját tervezésű formaruha az easyJetnél
Az easyJet utasai a mai naptól új formaruhában láthatják...
Az easyJet utasai a mai naptól új formaruhában láthatják légiutaskísérőiket. Az új formaruha új üzenetet is hordoz: megkomolyodtunk. A fapados légitársaság olcsó divattervezőt választott, a formaruhákat ugyanis saját alkalmazottai tervezték.
Az easyJet 12 éven keresztül lezser formaruhát adott személyzetére. Az első években fekete farmerben és narancssárga pólóban jelentek meg a fedélzeten, a póló hátuljára pedig az „I am an easy crew member” szójátékot nyomtatták rá, amely magyarul azt jelenti: „az easy személyzet tagja vagyok”, ám az easy szó lazát is jelent, így a felirat így is fordítható: „laza személyzet tagja vagyok”. Később a nagyon sportos viseletet fekete nadrág és narancssárga ing váltotta fel, de a lezserség továbbra is megmaradt.
Az légitársaság időközben Európa legnagyobbjai közé tornázta fel magát, évente 37 millió utast szállít (összehasonlításul a Malév kb 3 milliót), így a menedzsment az egyenruha frissítése mellett kötelezte el magát, amellyel komolyabb arcát mutatja meg a cég. Ugyanakkor megmaradt a játékosság is: ahelyett, hogy neves divattervezőkkel terveztették volna meg uniformisaikat, ahogy más légitársaságok szokták, pályázatot írtak ki alkalmazottaik között, hisz ők ismerik legjobban mindennapi igényeiket, szükségleteiket. Több száz beadott pályázat közül hármat választott ki a menedzsment, amelyre szavazhatott a személyzet, végül három légiutaskísérő közös munkája nyert, amely „Formális és Mesés” fantázisnévre hallgat. A formaruhában természetesen továbbra is megjelenik a narancssárga arculati szín.