Az Oscar-díjas színésznő szempilláit a fotón digitálisan manipulálták, így nem lehetnek alkalmasak egy szempillaspirál reklámozására - határozott az ASA (Advertising Standarts Authority).
A fogyasztók megtévesztése miatt betiltották a Christian Dior reklámfotóját, amelyen Natalie Portman szemléltette egy szempillaspirál varázslatos hatásait - számolt be a brit Independent.
A kamu magazinreklámot a rivális L'oreal panaszolta be az ASA (Advertising Standards Authority) nevű reklámetikai hatóságnál, mondván, a hirdetés félrevezetően eltúlozta a "pillasokszorosító" termék várható hatásait.
A Dior azzal védekezett, hogy a cég nem kapott megkereséseket a vásárlóktól, ami arra utal, hogy a reklám nem ébresztett túlzott elvárásokat a fogyasztókban. Ugyanakkor elismerték, hogy a színésznő pilláit digitálisan megnövelték, de csak annak érdekében, hogy "elkülönítsenek és göndörítsenek egyes szálakat, illetve hogy pótoljanak néhány sérült vagy hiányzó pillát".
A cég állítása szerint a fotót egyébként sem a szempillaspirál, hanem egy rúzs reklámozására készítették.
Az ASA végül úgy határozott: ugyan nem bizonyítható, hogy az utólagos photoshopozás eltúlozta a termék hatásait, az viszont biztos, hogy alkalmas a fogyasztók megtévesztésére. A hirdetést jelenlegi formájában tehát tilos közölni.