Egyre kevesebb napilap fogy az Egyesült Államokban
A vezető amerikai napilapok eladásai 1,9 százalékkal csökkentek a márciussal véget ért féléves időszakban, az utóbb évek legrosszabb terjesztési mutatóit produkálva – közölte egy iparági csoport.
A napilapok eladási mutatói 1984 óta általánosságban csökkenő tendenciát mutatnak, köszönhetően az elektronikus médiumok térnyerésének, melyek közül az amerikai kontinensen a kábeltévé és az internet hódítása vonja el a legtöbb médiafogyasztót az újságolvasástól.
Az amerikai újságok szövetségének adatai szerint a naponta átlagosan újságra költött összeg csökkent 1,9 százalékkal 814 amerikai napilapot alapul véve – derül ki a példányszámot auditáló szövetség (ABC) összegzéséből.
Az ABC szerint jelentős hatással van a piacra, hogy tavaly életbe lépett a telemarketinget tiltó amerikai törvény, mely azelőtt fontos eszköze volt az újságoknak az előfizetők toborzásához.
Míg 2000-ben még az új előfizetések 43,4 százalékát köszönhették a napilapok telemarketing tevékenységüknek, addig tavaly már csak 30,9 százalék volt ez a szám.
A csökkenésre reagálva a terjesztők igyekeznek egyszerűsíteni az előfizetések megkötésén és erősen propagálják a bankkártyás fizetést, mellyel könnyebb biztosítani az előfizetések folytonosságát.