2005. február. 12. 14:12 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. február. 12. 14:16 Márka- és logótár

Johnnie Walker

Borokat, teákat, dohányt, és később viszkit is árusító vegyesboltját John Walker 1820-ban nyitotta meg egy skót...

Borokat, teákat, dohányt, és később viszkit is árusító vegyesboltját John Walker 1820-ban nyitotta meg egy skót kisvárosban, Kilmarnockban. Az addig durva ízű viszkik ízének finomításával Walker hamarosan nagyhírnevet szerzett magának a környéken. 1857-ben bekövetkezett halála után fia, Alexander vette át a családi üzlet vezetését. Az utódok vezették be a négyszögletes üvegcsomagolást, amely egyrészt megkönnyítette a szállítást, másrészt pedig a világ minden pontján felismerhetővé tette az italt.

A másik legendás szimbólumot, a lépkedő ember emblémáját 1909-ben egy George Walkerrel való étkezés során rajzolta meg Tom Browne karikaturista egy étlapra.

Ebben az évben születtek meg a mára világhírűvé vált ízek is: a Red illetve a Black Label. Ez utóbbi talán legismertebb híve Sir Winston Churchill volt, de nagy sikere lehetett a Johnnie Walkernek a királyi házban is, mivel a céget V. György király 1934-ben udvari szállítóvá nevezte ki.

Erre a linkre kattintva megismerkedhet további márkák történetével.
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.