Vannak énekesnők, akik tökéletesen tudják magukat pozícionálni, és Hayley Westenra is pont ezek közé tartozik.
Vannak énekesnők, akik tökéletesen tudják magukat pozícionálni, és Hayley Westenra is pont ezek közé tartozik. Valószínűsíthetően sohasem fogjuk a komoly operalapok kritikai rovatának ömlengéseit olvasni róla, ám azt, amit csinál, tökéletesen csinálja. Filmzenék, könnyed (figyelem, ez nem a könnyű szinonimája) dalok, musicalslágerek, nagy ívű, nagyszabású, sok-sok vonóssal megtámogatott színpadi produkciók, mondhatni, a Három tenor női, egyszemélyes megfelelője. Kristálytiszta és nagyon magas hangja van, amit olyan természetességgel ereszt ki széles mosollyal az arcán, hogy az embernek a CD-it hallgatva az a benyomása, ez tuti valami fondorlatos stúdiómunka eredménye. Az élőkoncerteken azonban (igaz, kevesebb visszhangosítással) éppoly valószerűtlenül légies a hangja, mint a felvételeken, úgyhogy ne vitassuk el tőle a babérokat.
Hayley két szempontból is érdekes most nekünk. egyrészt kiadott egy pompás filmzene-albumot Ennio Morriconéval karöltve, aki a szőkeséggel alaposan belenyúlt a tutiba: kifogástalan az összhang, tökéletesen testhezálló szerep ez számára. Az ázsiaiak imádják, klip is készült hozzá a Távol-Keletre:
A Paradiso elsősorban a mozirajongók és az irodai dolgozók nagy kedvence lehet, előbbi nyilván érthető, utóbbi viszont nagyon prózai: megnyugtat, jókedvet teremt. A másik, ami miatt hayley most érdekes nekünk, az a jelenleg is zajló uniós rögbi-vb hivatalos dala, a World In Union. Mivel a világversenyt idén Új-Zélandon rendezik, kézenfekvő volt, hogy a feldolgozást Hayley-re bízzák. Nem is bánták meg. Íme, ez itt a maori verzió, az egzotikum kedvéért:
Mindkét lemez kapható itthon, kiadja a Decca, forgalmazza a Universal.