Ő még csak 14, Kék asszony, Gyere ki a hegyoldalba, Miénk itt a tér – a magyar poptörténelem egyik legfontosabb albumát dolgozta át és vette újra fel néhány fiatal zenész. A dalokat a hvg.hu-n már most meg is hallgathatja.
Pénzes Máténak, a Blahalouisiana billentyűsének még a gyerekkorba visszamenő mély kapcsolata van az LGT dalaival. Ezt az alapélményt gondolta újra és helyezte mai zenei környezetbe Pénzes Máté és a Zseb néven kollégáival, Boros Levente dobossal, Heilig Tamás basszusgitárossal és Kiss Péter gitárossal, mely mind online, mind vinyl formájában péntektől elérhető Na Bummm! címmel, a hvg.hu-n pedig már ma végighallgatható.
A lemezt be is mutatják december 30-án a Magyar Zene Házában.
Mindössze 8 éves volt Pénzes Máté, amikor 1995-ben, a Kölyök Band tagjaként összeismerkedett Somló Tamással, akivel közösen el is játszottak egy számot egy nyíregyházi stadionban. A barátság soha nem szakadt meg: évekkel később, már a Blahalouisiana tagjaként dolgoztak újra videóklipben, amelyben ráadásul Kovács Kati és Solti János dobos is szerepelt, majd Somló meghívására a zenekar fellépett a Loksi Fesztiválon.
„A Somló emlékére rendezett koncerten a Blahából Schlochblocher Barbival, Jancsó Gáborral és a MAO-val közösen léptünk fel” – teszi hozzá Máté. Ekkor találkozott először „Presser Pici bácsival”.
A Na Bummm! lemez koncepciója már évek óta formálódott Pénzes Máté fejében, a megvalósítása pedig komoly logisztikai kihívásokat jelentett.
„Mivel ezzel párhuzamosan saját, EGO című szólólemezemen is dolgoztam, amelyen minden dalban másokkal játszom, iszonyatos nehéz volt minden sessiont leszervezni. Meg is csúszott kicsit a lemez. Márciusban mutattam meg a srácoknak az első Na Bummm!-demókat. Ezeket a dalokat úgy elénekelni nem lehet, ahogy az eredetileg megismertük. Ezért a koncepcióm az lett, hogy az énekdallamokat instrumentális témáknak fogom használni. Közben beleszerettem a vocoderbe és a talkboxba és néhány számot ezekkel »énekelek«. Heilig Tomi és én is imádjuk az ilyen típusú dalokat, leginkább Herbie Hancock Sunlight című lemezét, amin Hancock is vocoderrel énekel Így például Tomival a Szabadíts meg című dalban talkbox duettet adunk elő.”
De természetesen valódi ének is van a lemezen.
„Boros Levi énekli a Kék asszonyt, illetve Nagy Barni (Pontiac) a Mienk itt a tér című dalt” – mondja Pénzes Máté. „Viszont úgy illett, hogy Pici bácsival is tudassam, mi a tervem és őszintén szólva nem tudtam, hogy hogyan fog reagálni, sőt azt sem tudtam, hogy egyáltalán megtehetem-e, hogy egy teljes lemezt újra felveszek és átdolgozok. Szabó Attila (Csík zenekar) segített kapcsolatba lépni Pici bácsival, aki egyik este felhívott. Azonnal összerándult a gyomrom és úgy emlékszem, hogy másodpercekig csak hebegtem-habogtam. De aztán annyira barátságos és laza volt Pici bácsi, hogy azt hiszem, el tudtam mondani, mit szeretnék, hogyan és miért szeretném.
Azt kaptam tőle útravalónak, hogy legyünk mi a Loksi Joe Cockerei, akinek a With A Little Help from my Friends című Beatles-feldolgozása nagyobb siker lett, mint az eredeti dal.”
A lemezen szinte csak olyan billentyűs hangszerek szólalnak meg, amelyeket Presser Gábor is használt, igaz, nem mindet a Bummm! lemezen. Hammond orgona, Rhodes, clavinet, analóg szintik és nem mellesleg vocoder is hallható az LGT-albumain. Az utómunka egy 24 sávos Studer analóg szalagos magnón készült, a master szintén szalagon.
A Bummm! lemezborítója legendás, ráadásul az 50 éves évforduló kapcsán nemrég a hetedik kerületben a Dob utcában óriás formában falra került Kemény György alkotása. A Na Bummm! lemezborítója egy igazi önparafrázis, hiszen az idén 87 éves örökifjú, Kemény György szintén újragondolta a legendás covert.
A lemez nemcsak online, hanem 180 g-os vinyl formában is megjelenik korlátozott példányszámban, míg a december 30-i Magyar Zene Házában tartandó lemezbemutató koncertre – melynek fényét számos illusztris vendég: Nagy Barnabás, Schoblocher Barbi, Gerendás Péter, Solti János fogja emelni – már kaphatók a jegyek.