A Google a saját szabályait is áthágva engedett közzétenni Instagram-hirdetéseket a YouTube-on.
Az Európai Bizottság vizsgálja a Google és a Meta titkos megállapodását, amely lehetővé tette, hogy a YouTube-on tinédzsereknek szóló Instagram-hirdetéseket tegyenek közzé – írja a Reuters.
A Financial Times még augusztusban leplezte le a titkos marketingprojektet, amely a 13–17 éves korosztályt célozta meg, és figyelmen kívül hagyta a Google saját, a 18 éven aluliaknak szóló hirdetések személyre szabását és célzását tiltó szabályait. A megállapodás az Egyesült Államokra is kiterjedt, és a tervek szerint globális lett volna.
A projektet azóta beszüntették, ennek ellenére az Európai Bizottság vizsgálja a történteket, és információkat küldött a szabályozóknak, akik most azt mérlegelik, hogy lépjenek-e. Októberben a tisztviselők már utasították a Google anyavállalata, az Alphabet ügyvédjeit, hogy gyűjtsék össze és vizsgálják felül a reklámkampányokkal kapcsolatos adatokat, prezentációkat, belső üzenetváltásokat és e-maileket.
„A tizenévesek védelmére szolgáló biztosítékaink, mint például a hirdetések személyre szabásának tiltása, az iparágban vezető szerepet játszanak, és továbbra is működnek” – közölte a Google szóvivője a Reutersszel, hozzátéve: a vállalat már belső képzést is tartott azért, hogy az értékesítési csapatok továbbra is tisztában legyenek az irányelvekkel.