Ajánlatot adott a Skoda is, hogy megvenné a Talgo vonatgyártót. A spanyoloknak, akik állítólag nem szeretnék beengedni a magyar NER-közeli MaVagot, ez kapóra jöhet.
A Ganz-MaVag után a Skoda ajánlata is megérkezett a spanyol Talgo vonatgyártó felvásárlására – írta meg a Reuters. A Talgo most részleteket kér a cseh cégtől, hogy értékelje, jobb-e az ajánlat, mint az a 619 millió eurós, amelyet a magyar cég még a tavasszal kínált.
A Talgo stratégiai jelentőségű cég, emiatt kormányzati engedély kell a külföldi eladáshoz. A spanyol kormány azt közölte, hogy figyelemmel követik az ügyet.
A NER-közeli MaVag (azaz Magyar Vagon) áprilisban adta be a felvásárlási ajánlatát, azonban később már arról terjedt a hír a spanyol médiában, hogy a Talgónál elhúznák ennek az értékelését. Közben azonban egyre többen pletykáltak arról, hogy jöhet egy cseh ajánlat is: az El Economista úgy tudja, hogy a Skoda képviselői már április végén Madridban egyeztettek a közlekedési minisztériummal, Oscar Puente spanyol közlekedési miniszter pedig májusban a cseh kollégája figyelmébe ajánlotta, hogy spanyol cégek részt vehetnének Csehország gyorsvasúti fejlesztésében.
Ebben van üzleti logika is – a Skoda motorkocsikat és elővárosi vonatokat gyárt, a Talgo pedig távolsági és gyorsvasúti munkákban jó, tehát kiegészíthetik egymást. Azt pedig Puente maga mondta ki, hogy a spanyol kormány nem szeretné a MaVagot beengedni a Talgóba. Azt már ő nem tette hozzá, csak a helyi média ír róla, hogy orosz befolyástól is tarthatnak: az azóta honvédelmi miniszterré vált Szalay-Bobrovniczky Kristóf által gründolt, állami vagyonelemekkel felhizlalt MaVag a Transzmasholdinggal való együttműködésben erősödött meg.
Ráadásul a MaVag egy olyan leánycégen keresztül szállna be a Talgóba, amelyben a kisebbségi tulajdonos a magyar állam, és az állami Eximbanktól venne fel hitelt.