A pénzügyi igazgató szerint tartani tudják növekedési tervüket is.
A Boeing vezetői megerősítették hosszabb távú pénzügyi célkitűzéseiket szerdai eredménybeszámolójukon – írja a Reuters.
A várakozásoknak megfelelően Dave Calhoun vezérigazgató nem adott pénzügyi vagy szállítási előrejelzést 2024-re, kijelentette viszont, hogy a vállalatnak a minőségi repülőgépek leszállítására kell összpontosítania.
Brian West pénzügyi igazgató ugyanakkor elmondta, a vállalat továbbra is bízik abban, hogy 2025-2026 között eléri a 10 milliárd dollár körüli szabad cash flow-t és a havi 50 darab 737-es gyártását, ahogyan azt a vállalat 2022 novemberében vállalta. A cég jelenleg havi 38 darab 737-est gyárt.
Az Alaska Airlines egyik Boeing 737 MAX 9 típusú repülőgépének január eleji balesete újabb pofon volt a vállalatnak, amely két korábbi légikatasztrófa után igyekszik visszanyerni reputációját. A baleset után az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a megtiltotta a vállalatnak a gyártás meggyorsítását, miközben fokozta a felügyeletét.
Kiszakadó ajtó, lezuhanó repülők - mit kell tudni a Boeing 737-es gépről, amelynek törzséből most kiszakadt egy darab?
Nem a mostani az első eset, hogy gond van a Boeing 737 Max géptípussal. Ezúttal ugyan nem történt tragédia, de ez minden bizonnyal csak a szerencsének köszönhető. Összeszedtünk minden fontos információt, ami a balesetről és az évek óta problémás repülőgépről tudható.
A Boeingre vonatkozó gyártási korlát ellenére a vezetők azt mondták, hogy a 737-es beszállítói továbbra is a fő ütemtervben meghatározott magasabb ütemben fognak gyártani, amely szerint februárban havi 42-re kell növelni a gyártást. "Ha ez azt jelenti, hogy nagyobb készletet kell tartanunk, hát legyen" – mondta West.
A repülőgépgyártó a vártnál kisebb negyedéves veszteségről, valamint a vártnál jobb bevételről és szabad cash flow-ról számolt be, bár a befektetők valószínűleg inkább a vállalat várakozásaira összpontosítanak, mivel a vállalat a jelenleg válságban navigál.
Az FAA által a hónap elején földre parancsolt 171 darab MAX 9-esből 129 darab már visszatért a szolgálatba – mondta Calhoun.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.