Folyamatosan gond van az informatikai rendszerrel és a netbankkal.
A postások számára továbbra is problémát jelent, hogy nem férnek hozzá a fizetésükhöz a Takarékbank informatikai fejlesztései, illetve az akadozó netbank miatt. Mivel a postai dolgozók zöme itt vezeti a számláját, náluk a legkritikusabb a helyzet - írja a 24.hu.
A portál cikke szerint az egyik dolgozónál a netbank még az október 31-i bankzár előtti egyenleget mutatta nála, mégis a november 5-én érkezett fizetését le tudta venni. Van, aki fizetni szeretett volna a bankkártyájával, de nem sikerült, csak az összeget vonták le tőle, más hiába kapott sms-t, hogy megérkezett a bére, nem tudta a csekkjeit befizetni, mert elutasította a rendszer. Egyesek annak ellenére kaptak új jelszót, hogy már korábban megszüntették a bankszámlájukat.
A bank szerdán és csütörtökön azt igyekezett kommunikálni, hogy az ügyfeleknek csak kisebb része tapasztalhat fennakadást, és hogy sokan nem ismerik ki magukat a netbank új felületén, ezért is lehetnek gondok.
Csütörtökön írtuk meg a Napi.hu értesülései alapján, hogy sok postás nem fér hozzá a fizetéséhez a netbank összeomlása miatt.
A takarékszövetkezeti szektor átalakításának legjelentősebb állomásaként október 31-én tizenegy takarékszövetkezet és két bank egyesült a Takarékbank Zrt.-ben. A jogi egyesüléssel egy időben a Takarék Kereskedelmi Bank Zrt. informatikai rendszerét egyesítették a Takarékbank Zrt. már működő hálózatával, ezért ötnapos informatikai átállás után, november 6-án indultak újra a bank szolgáltatásai.
A banknál és a postánál is tudták, hogy túlterhelés lesz az újraindulás után, a netbank össze is omlott, illetve erősen akadozik, ennek lettek áldozatai a postások is.
Frissítés:
A Magyar Nemzeti Bank délután közleményt adott ki a helyzetről, ebben azt írták: a bankcsoport ügyfeleinek mindössze töredéke fordult panasszal az MNB-hez.
Az MNB Ügyfélszolgálatához az elmúlt egy hétben összesen 40 db – 10 db emailes és 30 db telefonos – ügyfélmegkeresés érkezett az informatikai átállással kapcsolatos panaszok kapcsán. Ez a bankcsoport összes ügyfelének mindössze 0,0036 százalékát jelenti.
A jegybank a Takarékbank napi többszöri státuszjelentései és gyakori telefonos egyeztetések segítségével folyamatosan nyomon követte az informatikai rendszerátállást.
A Takarékbank az MNB-nek küldött tegnapi és mai jelzése szerint a problémákat döntően sikerült elhárítani. Általánosságban elmondható, hogy a Takarékbankhoz hasonló, rendkívül összetett, akár több tucatnyi IT-rendszert érintő rendszercsere során a normál működési üzemmenet keretében is előállhat egyedi túlterheléses helyzet – tették hozzá.
A hvg.hu egy korábbi cikkben részletesen írt a takarékszövetkezeti integrációról.