Vállalkozás MTI 2016. december. 14. 17:29

Még több magyar terméket árulna a Lidl

A cég közölte, most 60 százalékban kínálnak magyar termékeket, de tovább növelnék a magyar beszállítók számát.

Mintegy 220 hazai vállalkozás vett részt a Lidl Magyarország által szervezett beszállítói akadémián, amelynek célja, hogy tovább bővítse magyar beszállítói hálózatát a vállalat. A Lidl Magyarország Bt. szerdai közleményében felidézte: 2013 márciusában indították a Lidl a magyar beszállítókért programot.

A program sikerét mutatja, hogy az elmúlt két és fél évben 154 új magyar taggal bővült a beszállítói hálózat, így több mint 400 magyar partner termékei jelentek meg a magyarországi Lidl-áruházakban, 1700 féle magyar termékkel gazdagodott a kínálat, a hazai termékek forgalma pedig 45 százalékkal magasabb, mint a program indulása előtt – közölte a társaság.

A külpiaci eredmények is javultak, míg egy éve 117 magyar beszállító 289 terméke volt jelen 12 európai országban, jelenleg 135 magyar beszállító 406 féle terméke jut el a Lidl hálózatán keresztül 12 európai országba.

A Lidl Magyarország hazai áruházaiban több mint 60 százalékos a magyar termékek aránya, a közlemény szerint ezt az arányt tovább szeretnék növelni.

Az 1930-as években Németországban alapított Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét. Jelenleg több mint 160 áruházzal van jelen országszerte, és csaknem 4000 munkavállalót foglalkoztat.

Gazdaság hvg.hu 2024. december. 01. 07:00

És akkor Varga Mihály állást váltott, a hitelminősítő pedig beszólt a magyaroknak

Pénteken végre felszállt a fehér füst, Orbán Viktor Varga Mihályt választotta a jegybankelnöki posztra, miközben Matolcsy György máris azt jósolja, hogy az évtized két legjobb éve vár ránk. Még aznap este a Moody’s kemény kritikával illette a magyar gazdaságpolitikát. A kormány arra épít, hogy végre sikerül költekezésre bírni az óvatoskodó országot. Persze, csak úgy lehet többet költeni, ha van miből. A hároméves bérmegállapodás ezt segítené, feltéve, ha a lakhatási válság és az újabb inflációs hullám el nem viszi az egészet. Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.