Megtévesztő hirdetések miatt 10 millió forintra bírságolta a TV Brands Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal – közölte a versenyhatóság szerdán.
A tájékoztatás szerint a GVH megállapította, hogy a TV Brands Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott és megtévesztő reklámokat tett közzé a Reduline 36 nevű termékével kapcsolatban 2011 áprilisa és 2013 júniusa között.
A GVH, figyelembe véve az Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal tájékoztatását megállapította, hogy a Magyarországon orvostechnikai eszközként forgalomba hozott termék gyógyászati segédeszköznek is minősül, így a termék hirdetésére vonatkoznak az ágazati, további reklámozási előírásokat részletező törvény előírásai is.
A versenyhivatal döntése szerint a TV Brands Kft. egyebek mellett a terméket nem a termékkategóriára vonatkozó speciális szabályoknak megfelelően reklámozta, és kihagyott egyes kötelező tájékoztatási elemeket. Azt az üzenetet közvetítette a fogyasztóknak, hogy a termék alkalmazásával megerőltetés, diéta és testmozgás nélkül is le lehet fogyni.
A GVH Versenytanácsa megtiltotta a jogsértő magatartások további folytatását, a bírság kiszabásakor a reklámköltségekre alapozott.
Súlyosító körülményként értékelte a versenyhatóság, hogy a jogsértő reklámok célcsoportja azon sérülékeny fogyasztói kör, akik súlyproblémáik miatt az átlagosnál kiszolgáltatottabbak, könnyebben befolyásolhatóak. A GVH ugyanakkor enyhítő körülményként értékelte például azt, hogy a TV Brands Kft. a versenyfelügyeleti eljárás megindítását előtte megváltoztatta a kereskedelmi gyakorlatát.