Az eredményt két fő tényező rontotta a francia gyártó szerint: a versenyképességet javító takarékossági intézkedések és az erős euró, mert a társaság bevételeinek nagy része dollárban folyik be.
Jelentősen csökkent 2013-ban a Michelin adózott nyeresége.
A legnagyobb európai gumiabroncsgyártó kedden közölte: 2012-höz képest 28 százalékkal, 1,13 milliárd euróra (350 milliárd forint) csökkent a profit.
Az eredményt két fő tényező rontotta a francia gyártó szerint: a versenyképességet javító takarékossági intézkedések - nagyjából 260 millió euróval (80 milliárd forint) - és az erős euró, mert a társaság bevételeinek nagy része dollárban folyik be.
Az értékesítési árbevétel nem egészen 6 százalékkal 20,25 milliárd euróra (6270 milliárd forint) csökkent. Az idei évre a Michelin már 3 százalékos növekedést vár.
A profitmarzs - a bevételarányos nettó nyereség - 11,3 százalékról 11 százalékra apadt.