A húsipar után az acélipar talpra állítását is segíthetné a kormány - egyebek mellett erre hívták fel a figyelmet azon a nagygyűlésen, amelyen több százan vettek részt kedden délután a dunaújvárosi polgármesteri hivatal előtt. A felszólalók egyebek mellett arról beszéltek, hogy az acélipari társaság nélkül szerintük megpecsételődne nemcsak a dolgozók, hanem a város sorsa is.
Dolgozók és helyiek, összesen több száz ember tüntetett a dunaújvárosi Városháza téren. Borbély Zoltán, a központi üzemi tanács elnöke a Dunaferr megmentését kérte a kormánytól, arra hivatkozva, hogy az elmúlt hónapokban húsüzemeket megmentését is segítette az állam. Emellett szerinte a fejlesztések sem maradhatnak el, mert ezek nélkül előbb-utóbb újra veszélybe kerülhet a cég jövője.
A keddi nagygyűlést a Dunaferr DV. Vasas Szakszervezeti Szövetség és a Dunaferr Ifjúsági Szervezet szervezte a dunaújvárosi polgármesteri hivatalhoz, hogy felhívják a figyelmet a dunaújvárosi nyersvas- és acélgyártás jövőjére.
A Dunaferr DV. Vasas Szakszervezeti Szövetség hivatalos honlapjára feltett felhívásukban azt írták: a közvéleményt akarták tájékoztatni a Dunaferr Társaságcsoportnál kialakult válságos helyzetről. Emellett a felelős kormányzati erőket és a politikai szereplőket szeretnék motiválni, hogy az európai gazdaságkezelésben a kohászat területén már eddig megvalósult gyakorlathoz igazodóan lépjenek fel a Dunaferrnél folyó nyersvas- és acélgyártásának megmaradása érdekében.
Közben a társaság vezetősége hétfőn azt ígérte, hogy folytatják a válság előtt megkezdett modernizációs programot az ISD Dunaferr Zrt. meleghengerművében, és idén körülbelül hárommilliárd forint értékű fejlesztést hajtanak végre.
Egyebek mellett korszerűsítik a villamos hajtást, valamint további fejlesztések előkészítésébe ruháznak be a tulajdonosok. A megkötött szerződések értelmében októberig beérkeznek a vállalathoz a legyártott berendezések, alkatrészek, ezután pedig egy termelés-szervezési szempontból ideális időszakban áll majd le a gyártómű, hogy végrehajtsák a beruházást - írták az erről szóló közleményben.
A szakemberek a beruházások megvalósítása után körülbelül 10 százalékos, azaz évi 200-250 ezer tonnás termelésnövekedésre számítanak. Ez azt jelenti, hogy a meleghengermű mostani 1 millió 900 ezer tonnás betéthengerlése 2,1 millió tonnára növekszik.