A reklámpiac még nem tért magához
Még nem érte el a mélypontot a magyarországi reklámpiac, az idei első negyedévebne ugyanis tovább csökkent a listaáras reklámköltés. A piacot a SZÉP-Kártya bevezetése, valamint a Malév Zrt. leállása tartják úgy-ahogy életben. Idén a bankok és a biztosítók fékeztek nagyot.
Az idei első első negyedévben több mint négy százalékkal, 126,4 milliárd forintra csökkent a listaáras reklámköltés Magyarországon a Kantar Media adatai szerint, szemben a 2011-es egyszázalékos növekedéssel.
A szektorok közül továbbra is a gyógyászat, gyógyászati készítmények állnak az élen, a piaci szereplők a tavalyi 26,6 milliárd után idén az első három hónapban 29 milliárd forintot költöttek reklámokra – írja a Napi Gazdaság Online. Idén a pénzintézetek és a biztosítótársaságok fogták vissza kiadásaikat, de számottevő a közlekedési eszközökkel kapcsolatos hirdetésre költött összegek csökkenése is.
Nőtt viszont az utazással, turizmussal kapcsolatos költés, ami a szakemberek szerint jórészt a Széchenyi Pihenő (SZÉP) kártyának köszönhető. A Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. ugyanis idén − listaáron − már több mint 529 millió forintot fordított ennek népszerűsítésére, miközben egy évvel korábban egy forintot sem fordított reklámra.
Az utazás, turizmus szektor növekedésében emellett a légitársaságoknak is szerepük volt, a Malév Zrt. leállása után ugyanis többen aktív kampányba kezdtek, aminek eredményeként idén az első három hónapban listaáron több mint 571 milliót költöttek hirdetésekre, szemben a 2011-es 395,9 millió forinttal. Az adatokból látszik, hogy a cégek aktivitása követte a Malév "csődjét": januárban ugyanis még csak 46 millióért reklámozták magukat, februárban viszont már 159 milliót költöttek, míg márciusban 365 milliót. Tavaly a légitársaságok költése rendre 106, majd 79, illetve 210 millió volt.
A kábeltelevíziókon és a közterületi reklámcégeken kívül idén mindegyik médiatípusnak kevesebb pénzt sikerült megszereznie, mint egy évvel korábban. A három országos földi sugárzású televízió (az m1, az RTL Klub és a TV2) 16 százalékkal kevesebb pénzhez jutott, szintén jelentősen csökkent a rádiók bevétele is, míg a folyóiratok 4,5 százalékkal kevesebb reklámbevételre tettek szert, a napilapok bevétele pedig megközelítette az egy évvel korábbi értéket.
További részleteket itt olvashat.