Nincs pénz, nincs eszköz a kkv-szektorban
A kis és közepes (kkv) cégek alapvetően azért nem vásárolnak az üzletmenetük hatékonyságát javító új infokomunikációs technológiákat és eszközöket, mert nem tudnak nagyobb összeget beruházásra költeni, s nincs pénzük megfelelő, a rendszert üzemeltető szakemberek alkalmazására.
Egy felmérés szerint a kis és közepes cégek 64 százaléka hivatkozott a vásárlást illetően a források hiányára, további 54 százalékuk pedig a hosszú távú megbízhatóságot és a biztonságot említette olyan tényezőként, ami visszatartja egy beruházástól. Ugyanakkor az is igaz, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy egy jobb infokommunikációs rendszerrel hatékonyabban tudna dolgozni.
Király István, a T-Systems marketing igazgatója szerint Magyarországon 15 ezer olyan kis és közepes cég van, amelyik 10-250 számítógépes munkahellyel rendelkezik. A vállalkozások 71 százaléka legfeljebb 24 számítógépes végpontot használ. A cégek összesen 450 ezer gépet üzemeltetnek, amiből mintegy 400 ezer valamilyen, esetenként csak két-három gépet tartalmazó hálózatba van kötve. A 15 ezer cégnek 44 ezer telephelye van, de ezek közül csak 31 ezer van bekötve informatikai rendszerbe. A felmérés kimutatta azt is, hogy a 15 ezer kis- és közepes cég 2007-ben 40 milliárd forintot költött infokommunikációs kiadásokra.
Király István elmondta, ezt a vállalati kört célozta meg a T-System és a Cisco, amikor kialakított egy új, a cégek részéről beruházást nem igénylő, átalánydíjban is igénybe vehető, garantált minőségű, modern infokommunikációs szolgáltatást. A kis- és közepes cégek egyik legfontosabb szempontja ugyanis az, hogy előre tervezhető legyen a díja a szolgáltatásnak. Ezen túlmenően a csomag kialakításakor figyelembe vették azt is, hogy cégek távolról is hozzá akarnak férni a rendszerhez és a tárolt adatokhoz, s biztonságos és folyamatos kapcsolatot igényelnek.
Az eseményen elmondták azt is, hogy T-Systems Cisco-technológián alapuló infokommunikációs megoldása a hagyományos rendszer költségeinél 20 százalékkal olcsóbban üzemeltethető. A szolgáltatás egyebek mellett tartalmaz szimmetrikus szélessávú internet kapcsolatot, telefonszolgáltatást, üzenetküldést, hangpostát, ügyfélkapcsolati alkalmazásokat, audio- és video-, illetve konferencia-megoldásokat. A két cég szerint a szolgáltatás már néhány alkalmazottal működő cég számára is hatékony megoldást nyújt.