Egy évvel ezelőtt több tucat tartalomgyártót hoztak Budapestre, itt a nagy sikerként elkönyvelt út második felvonása. A vendéglista és a program változott, de a luxusszállodák maradtak.
Visszatért Budapestre Haley Kalil influenszer, az egyik legtöbb követővel rendelkező tartalomgyártó azok közül, akik tavaly részt vettek a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által szervezett influenszertripen. 2024 májusában több tucat külföldi hírességet reptetett ide az Orbán Ráhelhez köthető szervezet, a miniszterelnök lánya akkor több programon is feltűnt, egyes influenszerek személyesen neki mondtak köszönetet a szervezésért a közösségi médiában.
„Hogy került volna Orbán Ráhel az influenszereknek szervezett eseményekre? Sehogy, hiszen nem is volt ott” – nyilatkozta utólag Guller Zoltán, az MTÜ elnöke, aki júniusban azt mondta, jól sikerült a rendezvény, és belengette a folytatást is. A másfél milliárd forint költségű utazás a 25–40 éves korosztály megszólítását tűzte ki célul, Guller szerint az utóbbi időben egyre több kutatás mutatja, hogy az influenszerpiacnak e korosztály esetében a turizmusban meghatározó szerepe van.
Akárcsak tavaly, a második influenszertrip során a tartalomgyártók közösségimédia-felületeit ismét elárasztják a Budapesten készült felvételek, amelyeken megjelölik a Visit Hungary oldalát is, így látható, kiket hívtak meg idén. Egyikük, Caroline Receveur azt ígéri, a látogatás végén megosztja követőivel az összes helyszínt, ahová eljutott, de az már most látszik, hogy a programnak része volt egy dunai sétahajókázás. Az előző évben két nagyobb buliról láttunk videókat, akkor a Halászbástyán és az Operában gyűltek össze az influenszerek.
„Úgy érzem magam, mintha egy Wes Anderson-filmben lennék” – írta a fedélzetről az egyik legismertebb híresség, a Gossip Girl (A pletykafészek) című sorozat Chuck Bassét játszó színész, aki modell feleségével együtt kapott meghívást.
Többen posztoltak emellett a Városligetből – például a Néprajzi Múzeum tetejéről és a Magyar Zene Házából –, az Opera és a Bazilika környékéről, a Clark Ádám téri Leo Rooftop Barból, a Gellért fürdőből, az Alelí étteremből, a Gresham Palotából, valamint az Andrássy úti W Budapest szállodából.
Az Instagram-oldalaik alapján többek között ők érkeztek – minden bizonnyal szerdán – Budapestre:
- Caspar Lee (2,2 millió követő)
- Albert Vicente (317 ezer követő)
- Luca Vezil (979 ezer követő)
- Haley Kalil (7,5 millió követő)
- Jodie „La Petite Franchie” (740 ezer követő)
- Mathis Molinié (711 ezer követő)
- Rebeca Stones (719 ezer követő)
- Ed Westwick (11,3 millió követő) és felesége, Amy Jackson (13,6 millió követő)
- Caroline Receveur (5,5 millió követő)
Érdekesség, hogy bár bejegyzéseikben megjelölik az MTÜ-höz tartozó Visit Hungary Instagram-oldalát, és a többség jelzi is, hogy a tartalom reklámnak minősül, a megosztott linkek nem magyar honlapokra vezetnek, hanem külföldi – többek között francia, spanyol és amerikai – turisztikai oldalakra.
Az influenszertrip vendéglistájával, programjával és költségeivel kapcsolatban kérdéseket küldtünk az MTÜ-nek, amire ők egy közleménnyel válaszoltak. Azt írták, Instagram és TikTok tartalomgyártók érkeztek május 6-án Budapestre három napra, akik 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják be az országot. Összesen 9 országból érkezett mintegy 50 nemzetközi influenszer és több mint 101 millió Instagram és 102 millió TikTok követőt érnek el világszerte.
„A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is. Az idei év különlegessége, hogy a küldőországok adat alapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről” – írták.