Nagy erőkkel visszhangozzák a kormányzati narratívát a politikai influenszerek: csak február 14-én 8 millió feletti összeget toltak posztjaik kiemelésébe.
Egy hét alatt 30 509 462 forintért hirdetett a Facebookon a pedofilbotrány kormányzati narratíváját sulykoló Megafon – írja a Telex.
A lap a Media Ad Library adatai alapján össze is szedte, hogy melyik megafonos mennyiért hirdetett február 8. és 14. között, de azt is jelezték hogy a hirdetési adatok két napos átfutással láthatók, és Novák Katalin államfő február 10-én mondott le. Vagyis a 30 millió egy részét még az esemény előtt költötték el, és az utóbbi két nap költései még nem láthatók.
Mindenesetre csak február 14-én 8 millió forint feletti összeget hirdettek el, ami alapján a lap becslése szerint
a kampány heti költsége elérheti az 50-60 millió forintot is.
A 2022-es választási kampányban heti szinten átlagosan 40 milliót hirdetett el a Megafon, ami csak a választás előtti hetekben ment fel 70-80 millióig.
Bár az ügyben Orbán Viktor kormányfő napokig hallgatott, azt már a megafonos megszólalások jelezték, hogy mint mondhat majd, ami nagyjából úgy is történt a szombati évértékelőn:
Az évtized belpolitikai botrányát nem kerülhette meg Orbán - ez hangzott el az évértékelőben
Nem tudta, így nem is kerülte ki a kegyelembotrány ügyét évértékelőjében Orbán Viktor, de az elején és gyorsan letudta, hogy aztán sokkal hosszabb ideig ne mondjon lényegében semmi újat a brüsszelezésen, gyurcsányozáson és a "2024-ben már minden nagyon jó lesz" ígéretén kívül. Összefoglaló a szombati beszédről.