A Magyar Közlekedési Klub térképpel támasztja alá, hogy az egy héten belül megszüntetett Komjádi uszoda előtti buszsáv és a nagykörúti lámpák áthangolása azért történt, hogy a főpolgármester szolgálati autójával minél hamarabb beérhessen dolgozni a Városházára. Mi is felelevenítettük a főpolgármester több nyilvános kijelentését személyes közlekedési tapasztalatairól, melyek szintén pont ugyanezt az útvonalat rajzolják ki.
A közlekedési klub a Facebookon térképen ábrázolta a közelmúlt tömegközlekedés-ellenes intézkedéseit, melyek szerintük éppen kirajzolják a főpolgármester munkába járási útvonalát.
Azt írják, ha összeadjuk az elmúlt időszak tömegközlekedés-ellenes lépéseit (Árpád fejedelem úti kerékpáros buszsáv megszüntetése, nagykörúti lámpaprogram kinyírása, Kolosy téri kameraügy stb.), látszik, hogy az érintett helyszínek szép sorban felfűzhetők egy tengelyre, amely a Városházától Óbuda északi részéig, Tarlós István lakhelyéig tart. Szerintük a főpolgármester mindent annak rendelt alá ezen az útvonalon, hogy a szolgálati járművével gyorsabban tudjon haladni, a város többi része pedig láthatóan egyáltalán nem érdekli.
A klub által közölt térképen a „Tarlós-korridornak” nevezett útvonalon az első jelzett pont a Külső Bécsi úton az 1-es villamos-projekt, melyről tudható, hogy Tarlós házához közel lenne a végállomása.
A második jelzett helyszín az autósokat (is) figyelő Kolosy téri kamera, mely miatt a főpolgármester sajtótájékoztatóján borult ki, és leállíttatta a működését, majd később kiderült, hogy a kamera a feleségét is megbüntette. A napokban Óbuda újra beüzemelte a kamerákat.
Ez után jelzik az Árpád fejedelem úti buszsáv múlt heti megszüntetését, mely a hosszan feltorlódó útszakaszon a buszok haladását segítette, de a múlt héten a BKK „forgalomsegítő közlekedési változásnak” beharangozva saját maga szüntette meg.
A következő tett helyszíne a Nagykörút, ahol a lámpaprogram tegnapi visszaállítását jelzik, amelynek hatására a villamosközlekedés egyenetlenebb és két perccel lassabb lesz, a zöldhullám pedig újra az autózóknak fog kedvezni.
A következő pont a Bajcsy-Zsilinszky úton a közös busz- és kerékpársáv „fúrása”. A Facebookon egy kommentelő még hozzáteszi, amikor téma volt a villamosépítés a Bajcsyn-Zsilinszky úton, a főpolgármester akkor is hangot adott ezzel szembeni kételyének, ennek fényében ez a mondata is érdekes kontextusba helyezhető.
De a sort magunk is meg tudjuk toldani néhány a főpolgármester személyes közlekedésére vonatkozó kijelentésével, melyeket nemrég tett, érdekes módon mind ugyanúgy a „Tarlós-korridorhoz” kapcsolódik. A főpolgármester korábban a hvg.hu-nak is elmondta, hogy a Bajcsyn a kerékpárosok számára megnyitott buszsávot értelmetlennek tartja, mert így „a kerékpárosok többsége nem a bicikliutat használja, hanem ott peckeskedik a buszsávban”.
Tarlós István korábbi sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre hosszan háborgott azon, hogy a Kiskörút/Gerlóczy utca sarkán – ahol a Bajcsy felől a Városházához be kell kanyarodni – a lámpánál a bringások rendszeresen átmennek a piroson, amíg ő ott áll autójával.
Március 24-i sajtótájékoztatóján a főpolgármester maga mondta, hogy jól ismeri a fonódó villamosok Bécsi úti vonalát, mert arra jár haza minden nap. Ez újabb három pont bejelölését teszi lehetővé a Tarlós-korridoron.
Megkérdeztük a főpolgármestert, kíván-e reagálni a fentiekre, hivatala annyit válaszolt, hogy Tarlós István pénteken tartja szokásos heti tájékoztatóját.