A szombathelyi 112-es segélyhívó központban dolgozó volt operátor elmondása szerint alig kapnak pénzt, egy műszakban nagyon kevesen dolgoznak, és a rossz munkakörülmények miatt egyre többen hagyják ott a munkájukat. Az ORFK szerint ez nem igaz, de az alacsony fizetéseket nem cáfolták.
A Nyugat.hu-nak pakolt ki a szombathelyi 112-es segélyhívó központ egyik volt operátora, aki azt mondta, az alacsony fizetés, a plusz juttatások hiánya és a lehetetlen munkabeosztás miatt otthagyta az ORFK-t, de rajta kívül másoknak is elege lett.
A szombathelyi európai egységes 112-es segélyhívó szám központját 2013-ban alakították ki a miskolcival együtt. A call centerben dolgozók fogadják a segélyhívásokat és a más elektronikus úton beérkező segélykéréseket, majd továbbítják a mentők, katasztrófavédelem, rendőrség megyei tevékenységirányító központjaiba.
A volt operátor a lapnak azt mondta, a szombathelyi 112 hívásfogadó központban létrejöttekor 320-an dolgoztak, utána 113 embert vettek még fel, ebből a 433 emberből viszont jelenleg csak a fele, 210 fő dolgozik. Idén április 15-ig több mint 30-an mondtak fel az átlagon aluli fizetés és a rossz munkaidő beosztás miatt.
Elmondása szerint ugyanis nincs lehetőségük kipihenni magukat, a megszakítás nélküli munkarendben négy hétvégéből hármat kell végigdolgozniuk, mindezt havi nettó 108 ezer forintért. Egyszerre egy adott műszakban átlag 30-40 ember fogadja a hívásokat, és egy műszakban csak néhányan beszélnek valamilyen idegen nyelvet. Az idegen nyelvű hívásfogadásért havonta 3800 forint plusz jár, ami két év után, valós nyelvpótlék helyett került bevezetésre az idén.
A szombathelyi 112 központot működtető ORFK Kommunikációs Szolgálata a lappal viszont azt közölte, hogy senki nem mondott még fel az idén, ellenben 31 embert kirúgtak. Ennek ellenére a közlés szerint a segélyhívások fogadásához szükséges és elégséges mennyiségű operátor dolgozik a központban.
Azt tagadták, hogy az operátorok ne tudnák kipihenni magukat, de elismerték, hogy a felmondások okai között szerepel a munkaidő-beosztás is, illetve a bejelentőkkel való kommunikációs problémák, az utazással kapcsolatos problémák.
A bérezéssel kapcsolatban közölték, hogy az operátorok havi bruttó munkabére 146 400 Ft (ami egy eltartott gyerekkel nettóban valóban 108 ezerre jön ki), ehhez a délután 18 óra és reggel 6 óra közötti munkavégzés idejére 30 százalékos bérpótlék jár. Emellett évi bruttó 200 000 forintos cafetériát is kapnak a dolgozók, szemüveg költségtérítést, utazási költségtérítést, valamint formaruházatot is. A nyelvpótlékról azt írták, havi bruttó 5800 forintot (nettó 3800-at) kapnak a nyelvvizsgával rendelkező és idegen nyelvű hívásokat is fogadó dolgozók.
A dolgozók jólléte érdekében pszichológust is alkalmaznak, rendszeresen állománygyűlést tartanak, megalapították a Hónap és az Év „operátora” címet, szakmai versenyeket rendeznek és nyelvtanfolyamokat, tréningeket is szerveznek.