Más ötletük van a szülőknek a 9 éves általános iskola helyett
A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete (MSZOE) szerint nem megoldás a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetése az oktatási rendszer problémáira.
A nemzetközi mérések szerint a magyar diákok teljesítménye a szövegértés, az alkalmazott matematikai, valamint az alkalmazott természettudományi műveltség területén romlott az elmúlt években – közölte Keszei Sándor, az MSZOE elnöke.
Az eredmény súlyos, oktatási kormányzatokon átívelő rendszerhibára utal, amit nem old meg a kilenc évfolyamos általános iskola bevezetése – tette hozzá.
Kitért arra is, hogy a nemzeti alaptantervben előírt, megtaníthatatlan és megtanulhatatlan mennyiségű ismeretanyag magasan a gyerekek aktuális fejlettségi szintje fölött van, ezért jelentős, 50 százalékos tananyagcsökkentésre van szükség, nem az évfolyamok számát kell emelni.
Az MSZOE álláspontja szerint az állami iskolafenntartás nem biztosítja a törvényben előírt óraszámokhoz, a csoportbontáshoz, az egyéni foglalkozásokhoz szükséges pedagóguslétszámot. A pedagógusbér-emelés nem emelte az oktatás színvonalát. Gond van a tankönyvekkel, az iskolák felszereltségével és a tanítási módszerekkel egyaránt, amit szintén nem old meg az évfolyamok számának növelése – sorolta.
A köznevelési jogszabályok tanuló- és szülőellenes előírásai és a 16 éves korig tartó tankötelezettség bevezetése miatt évente mintegy tízezer tanuló kerül ki végzettség nélkül az iskolarendszerből.
Keszei Sándor szerint a gyermekek tanulását támogató jogszabályokra, befogadó iskolára, hatékonyabb oktatásszervezési, -irányítási és pedagógiai módszerek bevezetésére, jól felkészült pedagógusokra és etikusan működő iskolákra van szükség, nem pedig évfolyamszám-emelésre.
A Magyar Nemzet szerdai számában írt arról, hogy a kilencéves általános iskola bevezetéséről is tárgyal a Fidesz-KDNP parlamenti frakciója kihelyezett mezőkövesdi ülésén. Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője elmondta: a frakció elvárása a kormánnyal szemben, hogy emelkedjen a közoktatásban a képzés színvonala, valóban szakmát és boldogulást adjon a szakképzés, és csökkenjen a lemorzsolódás az egyetemeken és főiskolákon.
Rogán Antal akkor azt hangsúlyozta, hogy minden javaslatot megvitatnak, így például Pokorni Zoltánét is, aki felvetette, érdemes-e meghosszabbítani az általános iskolai képzés idejét egy évvel. Az oktatás átalakítását és az általános iskolai évfolyamok számának növelését Pokorni Zoltán, a Fidesz alelnöke javasolta.