2011. március. 09. 10:39
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2011. március. 09. 10:42
Itthon
Készül a Margit híd biciklis alagútja (Fotók)
Várhatóan nyárra lehet kész a Margit híd budai hídfőjénél épített biciklis alagút.
Lassan belekezdenek az új alagút belső burkolásába a Margit híd budai pillére alatt. Nyáron „valamikor” már használatba is vehetik a bringások a 90 milliós lukat, amely összeköti majd a rakparton futó északi és déli bicikliutat - írja a Kerékagy biciklis blog.
Az alagutat kifúrták ugyan, és hamarosan csempézni is kezdik, de leghamarabb a hídfő egy részének műszaki átadásakor nyitják ki. A használatbavétel időpontja azonban attól is függ, hogy ezt követően munkaterület marad-e a hídpillér északi, jelenleg is lezárt oldala. Ezt a főváros Margit hídi beruházással foglalkozó megbízottja mondta el, mert a kivitelezést végző konzorciumtól még ezeket az alapinformációkat sem lehetett kisajtolni.
Az összekötő alagút átadása a híddal együtt csúszott, eredetileg 2010 végére ígérték.
A bicikliút nyomvonalát az első terveken az alsó rakpart felé vezették, a pillért megkerülő utat azonban csak szinteltéréssel lehetett volna megoldani. Ezért amikor a híd állapotának felmérése közben kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót, és üreges, úgy döntöttek, hogy célszerűbb az alagút. A 90 milliós építési költség jelentős része az ott húzódó csövek és vezetékek áthelyezésére ment el. A blogon láthat képeket is a készülő alagútról.
Az alagutat kifúrták ugyan, és hamarosan csempézni is kezdik, de leghamarabb a hídfő egy részének műszaki átadásakor nyitják ki. A használatbavétel időpontja azonban attól is függ, hogy ezt követően munkaterület marad-e a hídpillér északi, jelenleg is lezárt oldala. Ezt a főváros Margit hídi beruházással foglalkozó megbízottja mondta el, mert a kivitelezést végző konzorciumtól még ezeket az alapinformációkat sem lehetett kisajtolni.
Az összekötő alagút átadása a híddal együtt csúszott, eredetileg 2010 végére ígérték.
A bicikliút nyomvonalát az első terveken az alsó rakpart felé vezették, a pillért megkerülő utat azonban csak szinteltéréssel lehetett volna megoldani. Ezért amikor a híd állapotának felmérése közben kiderült, hogy a pillérnek ez a szakasza nem lát el tartó funkciót, és üreges, úgy döntöttek, hogy célszerűbb az alagút. A 90 milliós építési költség jelentős része az ott húzódó csövek és vezetékek áthelyezésére ment el. A blogon láthat képeket is a készülő alagútról.