Korábban 10-50 centiméteres kődarabok zúdultak a vasúti pályára.
Megkezdődött szombat reggel Nagymaros és Szob között a vasúti pályaszakasz helyreállítása - közölte a MÁV.
Azt írták, hogy a pályaszakaszt megtisztítják a törmelékektől, a kidőlt fáktól és cserjéktől, és hogy a vonatközlekedés - kezdetben csak egy vágányon - várhatóan július második felében indulhat újra.
Addig pótlóbuszok szállítják az utasokat a Nagymaros-Szob, illetve a Szob-Zebegény közötti szakaszon, külön menetrend szerint.
Felidézték, hogy a szerdai esőzés több mint egy kilométernyi szakaszon öntötte el sárral, kövekkel a vasúti pályát a dömösi átkelésnél. Mintegy 70 méteren a vágány alatti töltés több helyen károsodott, az ágyazatot kimosta a hegyoldalról lezúduló víz.
Az omlások során körülbelül 800 köbméternyi, 10-50 centiméteres darabokból álló kőtörmelék került a vasúti pályára.
Előzetes becslések szerint a vágányok szabaddá tétele jövő hét második felére fejeződhet be, ezt követi a támfal mögött összegyűlt anyag kitermelése, elszállítása, amely várhatóan 7-10 napot vesz igénybe.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.