FŐVÁROSI TAXISVITA
Közel hároméves késéssel, áprilisban kívánja a fővárosban tevékenykedő mintegy hétezer taxist az addigra kiépülő -...
Közel hároméves késéssel, áprilisban kívánja a fővárosban tevékenykedő mintegy hétezer taxist az addigra kiépülő - összesen mintegy 1600 férőhelyet jelentő - 270 droszt kötelező és fizetős használatára szorítani a fővárosi közgyűlés. A múlt heti ülésen az ellenzék és az érintett szakmai szervezetek tiltakozásával kísért döntéssel a szabaddemokrata- szocialista többségű testület az eredetileg 1999-ben született taxisrendeletnek azt az időközben felfüggesztett előírását léptette hatályba, amely szerint utasra - szabad jelzővel - kizárólag a taxiállomásokon lehet várakozni. A késedelem oka, hogy a tervezettnél lassabban sikerült egyeztetnie a fővárosnak a kerületekkel az állomások céljára kiszemelt helyekről, amelyek használatáért a drosztokat kezelő, fővárosi tulajdonú Taxi Kht. később meghatározandó, várhatóan évi 16 ezer forinthoz közeli díjat fog kérni, megszüntetve az eddigi - 1999 óta ugyancsak átmeneti - ingyenes droszthasználatot. A taxis-érdekképviseletek szerint a várakozóhelyek egy részét rossz - rádiótelefon-"árnyékban" lévő, az utasok által nem keresett - helyeken jelölték ki.