A főpolgármester-jelölt szerint ha létrejön a kínai luxusvasút Budapesten, akkor „bukjuk a normális tömegközlekedés lehetőségét a repülőtérre”.
Vitézy Dávid élőben jelentkezett be a Nyugati pályaudvarról, bejelentésében pedig egy, a napokban nyilvánosságra került hírről beszélt, amely szerint a kínai elnök és a magyar kormány között létrejöhet egy olyan megállapodás, amelynek eredményeképpen egy kínai luxusmagasvasút épülhet Budapesten.
Ez a főpolgármester-jelölt elmondása szerint akár a Nyugati pályaudvart vagy egy másik luxusberuházás helyszínét, a maxi-Dubaj területét kötné össze a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérrel. Vitézy úgy gondolja, hogy „a kínai hitelből épült luxusvasút helyett európai uniós forrásokból, a tömegközlekedés részeként működő vasúti megoldásra van szükség”.
„Ennek készen vannak a tervei, és rendelkezésre állnak a szükséges engedélyek is. A jó megoldás azzal számol, hogy Monortól egy új vasúti pálya áthaladjon a repülőtér 2-es terminálja mellett, alatt, és még Kőbánya-Kispest előtt visszacsatlakozzon a meglévő vasúti pályába, így a Debrecenből, Nyíregyháza, Szeged, Kecskemét, Szolnok, Cegléd felől érkező vonatok át tudnának haladni a budapesti repülőtéren, ezzel bekapcsolva a vidéket a repülőtérre” – fogalmazott Vitézy, aki szerint „ha a repülőtér kötöttpályás kiszolgálását koncesszióba adja a kormány a kínaiaknak, elesünk ettől a lehetőségtől”.
Ha kínai luxusvasút lesz, akkor bukjuk a normális tömegközlekedés lehetőségét a repülőtérre. Én a kínai magasvasúttal városesztétika, közlekedéspolitikai, valamint az országunk szuverenitása szempontjából messzemenőkig nem értek egyet. Arra kérem a kormányt, hogy ne kössön olyan megállapodást, amely ellehetetleníti a jó közösségi közlekedési megoldásokat
– jelentette ki Vitézy Dávid, hozzátéve, hogy „Budapest nem lehet Kína játszótere”.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.