A kamatcsökkentés óta esik a forint, már 357-be kerül egy euró
Gazdaság hvg.hu 2020. június. 30. 11:42

A kamatcsökkentés óta esik a forint, már 357-be kerül egy euró

Folytatódik a magyar fizetőeszköz mélyrepülése.

Lassan, de megállíthatatlanul gyengül a forint már egy hete. 346 forintba került egy euró múlt kedden, nem sokkal az előtt, hogy a Magyar Nemzeti Bank Monetáris Tanácsa bejelentette, négy év után újra csökken az alapkamat, 0,9 százalékról 0,75 százalékra. A közlés után tíz perccel már 350-nél járt az árfolyam, azóta pedig folyamatos a gyengülés.

Kedden délelőtt a forint újra elérte a 357-es szintet, ami kéthavi mélypont.

A jegybank célja az alacsony alapkamattal egyértelmű: laza monetáris politikával próbálják pörgetni a gazdaságot, abban bízva, hogy így könnyebben kinőjük a válságot. Az alacsony kamatok viszont gyakorlatilag automatikusan hozzák magukkal azt, hogy a forint gyengül, ennek a hatásait látjuk ezekben a napokban.

A forint az abszolút mélypontját az euróval szemben idén április 1-jén érte el, akkor 369,5 forintba került egy euró. A napi középárfolyam – amelyen már kevésbé látszanak a néhány perc után véget érő kiugrások – szintén aznap volt a leggyengébb, 364,57.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
Hirdetés
Létezik autós-bringás-béke? És Budapesten is?
Vállalkozás hvg.hu 2020. július. 12. 20:00

Létezik autós-bringás-béke? És Budapesten is?

A járvány alatt szükség volt a kerékpáros közlekedés lehetőségeinek javítására, de amúgy is kezdeni kell valamit a fővárosi dugókkal. A BKK az előző ciklusban sok fejlesztést nem kommunikálhatott – állítja az új főpolgármester-helyettes. A kommunikáció az új vezetés alatt sem az igazi, de ezen a téren is fejlesztésekre készülnek.